Birminghamin temppeli Englannissa - sijainti ilmoitettu

Vuonna 2022 ilmoitettu Herran huone auttaa paikallisia pyhiä kasvattamaan "hengellistä liikevoimaansa"

Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon ensimmäinen presidenttikunta on julkistanut, missä Birminghamin temppeli Englannissa tulee sijaitsemaan. Temppeli rakennetaan yhden hehtaarin suuruiselle tontille osoitteessa 185–187 Penns Lane, Sutton Coldfield, Birmingham, Englanti.

<p>Birminghamin temppelin tontti Englannissa.</p>
Birminghamin temppelin tontti Englannissa.2023 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

Suunnitelmissa on yksikerroksinen, kooltaan noin 1 000 m2 temppeli sekä vierastalo ja saapumistilat. Kirkon presidentti Russell M. Nelson ilmoitti temppelistä kirkon konferenssissa huhtikuussa 2022. ”Myönteinen hengellinen liikevoima vahvistuu, kun palvelemme temppelissä ja ymmärrämme yhä paremmin siellä saamiemme siunausten suurenmoisen laajuuden ja syvyyden”, profeetta sanoi. ”Pyydän teitä vastustamaan maailmallisia tapoja keskittymällä temppelin iankaikkisiin siunauksiin. Siellä viettämänne aika tuo siunauksia iankaikkisuudeksi”, hän sanoi, kun 17 uutta temppeliä, mukaan lukien Birminghamin temppeli Englannissa, julkistettiin.

Jeesuksen Kristuksen palautetun evankeliumin saarnaaminen Britanniassa alkoi vuonna 1837, kun lähetyssaarnaajat, joiden joukossa oli kaksi kahdentoista apostolin koorumin jäsentä, alkoivat opettaa Prestonin kaupungissa. 1800-luvulla yli 52 000 käännynnäistä muutti Britanniasta Yhdysvaltoihin liittyäkseen Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon pääjoukkoon. Vuoteen 1870 mennessä lähes puolet Utahin väestöstä koostui brittiläisistä maahanmuuttajista.

Yhdistyneen kuningaskunnan kolme temppeliä ovat historiallinen Lontoon temppeli (vihitty vuonna 1958), Prestonin temppeli (vihitty vuonna 1998) ja Birminghamin temppeli (ilmoitettu vuonna 2022). Tämä Birminghamin temppeli tulee olemaan kolmas toiminnassa oleva temppeli Yhdistyneessä kuningaskunnassa, jossa on lähes 187 000 jäsentä yli 315 seurakunnassa.

Temppelin yksityiskohtaiset suunnitelmat ovat edelleen työn alla. Lisätietoja, kuten luonnokset temppelin ulkopuolesta ja tiedot maanmurtotilaisuuden päivämääristä, julkistetaan myöhemmin. Projektin johtajat jatkavat yhteistyötä paikallisten viranomaisten kanssa temppelin alustavien suunnitelmien laatimiseksi rakennustöitä varten.

Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon jäsenet pitävät temppeleitä ”Herran huoneena” ja kaikkein pyhimpinä jumalanpalveluspaikkoina maailmassa. Temppelit ovat erilaisia kuin kirkon seurakuntakeskukset tai kappelit. Kaikki ovat tervetulleita osallistumaan sunnuntain jumalanpalveluksiin ja arkipäivän toimintoihin paikallisissa seurakuntakeskuksissa. Temppeleiden ensisijainen tarkoitus on kuitenkin se, että kirkon uskolliset jäsenet voivat osallistua pyhiin seremonioihin, kuten avioliittoon vihkimisiin, jotka yhdistävät perheet ikuisesti.