Joulun ihmeen todistajia – Kristuksen vertauskuvia -konsertti Euroopassa juhlistaa Kristuksen syntymää

Kaksitoista eurooppalaista taiteilijaa esiintyy vuosittaisessa konsertissa, joka lähetetään 11. joulukuuta 2022 klo 19.00 Suomen aikaa

Joulun ihmeen todistajia – Kristuksen vertauskuvia on tunnin kestävä joulukonsertti, jossa nähdään esiintyyy suositun eurooppalaisen taiteilijan esityksiä. Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko lähettää tämän konsertin kaikkialle Eurooppaan 11. joulukuuta 2022 klo 19 Suomen aikaa. Esityksessä keskitytään perinteisiin joulun vertauskuviin, kuten tähteen, puuhun, kelloon, lahjoihin jne. sekä niiden yhteyteen Jeesukseen Kristukseen.

Vanhin Massimo De Feo, kirkon Euroopan keskisen vyöhykkeen johtaja, on sanonut: ”Kutsumme kaikkia nauttimaan tästä kauniista joulukonsertista ja kertomaan siitä perheelle, ystäville ja naapureille.  Se viihdyttää, se ilahduttaa sydäntä ja kohottaa mieltä.  Se muistuttaa meitä lempeästi siitä, että joulun vertauskuvat ohjaavat meitä rakkauteen, laupeuteen ja rauhaan sekä näiden hyveiden ylimpään lähteeseen – Herraan Jeesukseen Kristukseen.”

Konsertti on kuvattu Charles Dickensin museossa Lontoossa ja roomalaisessa teatterissa Méridassa Espanjassa, ja siinä esiintyy kaksitoista eurooppalaista taiteilijaa, jotka edustavat useita musiikin lajeja: Ruth Lorenzo (Espanja), Herreyt (Ruotsi), Salome Moana (Sveitsi), Naura (Espanja), Igor & Vesna Gruppman (Ukraina ja Serbia), Alex Sharpe (Irlanti), Jack ja Marta Tyndale (Yhdistynyt kuningaskunta ja Espanja) sekä Wolfgang ja Constanze Gebauer (Saksa ja Itävalta).  Kertojana on Savannah Stevenson (Yhdistynyt kuningaskunta).

Kaikki esiintyjät lahjoittavat aikaansa ja kykyjään tähän tapahtumaan maksutta, samoin kuin kymmenen esiintyjää heitä säestäneessä kokoonpanossa.  Vanhin Hans T. Boom, kirkon Euroopan pohjoisen vyöhykkeen johtaja, on sanonut: ”Tämä ainutlaatuinen konsertti on rakkauden lahja jokaisen esiintyjän sydämestä koko Euroopalle. Uskon, että katsojat tuntevat sen.”

Ohjelman kerronta tapahtuu englannin kielellä, ja ohjelma tulee saataville 31 kielellä joko päälleäänitettynä tai tekstitettynä, mukaan lukien albania, armenia, bulgaria, georgia, hollanti, islanti, italia, kreikka, kroatia, makedonia, malta, norja, portugali, puola, ranska, romania, ruotsi, saksa, serbia, slovakki, sloveeni, suomi, tanska, tšekki, ukraina, unkari ja viro.

Boom lisää: ”Tämä on toinen vuosi, kun Jeesuksen Kristuksen kirkko Euroopassa on tuottanut kauniin joulukonsertin, mutta tämän vuoden ohjelmassa mukana olevat kaikki eurooppalaiset lahjakkuudet ovat meille hyvin tärkeitä – nämä ovat naapureitamme ja ystäviämme, jotka jakavat ’lahjojaan ja uskoaan’.”

Konsertin formaatti ja katseluohjeet

Konsertti kuvataan englanniksi, ja se lähetetään 31 kielellä. Se tulee saataville kirkon virallisilla kanavilla, kuten nämä: valoamaailmaan.org, vyöhykkeen maakohtaiset sivut, YouTube ja Facebook sunnuntaista 11. joulukuuta 2022 klo 19 Suomen aikaa alkaen aina tammikuun 2023 puoliväliin asti.

Ohjelman lisäksi lapsille ja heidän perheilleen on toimintoja, jotka löytyvät sivustolta valoamaailmaan.org.

Muuta aineistoa, kuten joulupalvelukalenteri, julisteita, kampanjakortteja ja mainosvideoita, tulee pian saataville sivustolle valoamaailmaan.org.