Vuoden 2019 joulukampanja kannustaa palvelemaan ”yksitellen”

Maailmanlaajuisen ”Valoa maailmaan” -kampanjan neljäs vuosi

Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko on pannut alulle maailmanlaajuisen kampanjan, jolla kannustetaan palvelemaan muita jouluna 2019.

Valoa maailmaan – yksitellen -kampanja käynnistetään virallisesti 1. joulukuuta. Englanninkielinen verkkoaineisto, johon sisältyy muun muassa jaettavia kuvia ja videoita, on jo saatavana sivustolla lighttheworld.org. Muita kieliä lisätään myöhemmin.

Osallistujia kannustetaan miettimään joka päivä, kenet he voivat kutsua tai ketä he voivat auttaa tai palvella – kuten Vapahtaja teki – yksitellen.

”Valoa maailmaan tarjoaa suurenmoisia mahdollisuuksia kutsua ystäviä ja naapureita kirkkoon ja kotiinne oppimaan kanssanne Vapahtajasta”, vanhin Dieter F. Uchtdorf kahdentoista apostolin koorumista on sanonut. ”Kertokaa kaikin sellaisin tavoin, jotka tuntuvat teistä luontevilta ja tavallisilta, miksi Jeesus Kristus ja Hänen kirkkonsa ovat tärkeitä teille.”

Kampanja, joka järjestetään nyt neljättä vuotta, on käynnissä koko joulukuun.

Päivittäisiä palvelumuistutuksia

Osallistujat voivat tilata päivittäisen palvelumuistutuksen sähköpostitse alkaen 1. joulukuuta 2019. Päivittäisiä palveluehdotuksia ovat muun muassa nämä: syö lounasta jonkun uuden henkilön kanssa, auta jotakuta apua tarvitsevaa lahjoittamalla vähän hyväntekeväisyyteen tai suunnittele kahdenkeskinen toiminta jonkun ystävän tai omaisen kanssa.

Jouluvideo

Uusi innoittava video nimeltä ”Kristus-lapsi” tulee saataville katsottavaksi, ladattavaksi ja jaettavaksi 24. marraskuuta alkaen sivustolla valoamaailmaan.org.

Tämä 18 minuutin pituinen video on vaikuttava, henkilökohtainen ja mukaansatempaava kuvaus joulukertomuksesta, ja se auttaa katsojaa kokemaan ja jakamaan Vapahtajan syntymän tapahtumat niitä kokeneiden silmin. Videota voi katsella Gospel Media -sovelluksessa, Evankeliumiaiheinen kirjasto -sovelluksessa ja YouTubessa.

Lahjoitusautomaatit

Suositut lahjoitusautomaatit ovat palanneet tänä vuonna ja helpottavat lahjoittamista maailmanlaajuisille hyväntekeväisyysjärjestöille, kuten UNICEF, Church World Service, WaterAid, Water For People ja International Medical Corps.

Automaatteja on näillä kymmenellä paikkakunnalla: Gilbert Arizona, San Jose Kalifornia, Denver Colorado, Laie Oahu Havaiji, Las Vegas Nevada, New York City New York, Orem ja Salt Lake City Utah Yhdysvallat, Lontoo Englanti (Hyde Parkin vierailukeskus) ja Manila Filippiinit.

Erityinen sunnuntaijumalanpalvelus

Seurakunnat kaikkialla kirkossa pitävät erityisen joulujumalanpalveluksen sunnuntaina 22. joulukuuta. Jäseniä kannustetaan kutsumaan ystäviä kanssaan kirkkoon tunnin pituiseen, Kristus-keskeiseen jumalanpalvelukseen. Näiden Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon jumalanpalvelustilaisuuksien paikat ja aikataulut löytyvät seurakuntakeskusten paikannin -ohjelmalla sivustolla churchofjesuschrist.org.