Eri uskontokuntiin kuuluvat nuoret aikuiset keskustelevat haasteesta pysyä siveellisesti puhtaana

Moniin uskontokuntiin kuuluvat nuoret aikuiset, kuten Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon jäsenet, uskovat seksistä pidättäytymiseen ennen avioliittoa ja täydelliseen uskollisuuteen avioliiton solmimisen jälkeen. Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon julkaisemalla videolla buddhalainen, katolilainen, luterilainen, muslimi, ei-tunnustuksellinen kristitty ja mormoni puhuvat avoimesti henkilökohtaisista valinnoistaan.

Kun heiltä kysytään, miksi he elävät tämän periaatteen mukaan, heidän vastauksistaan tulee ilmi luja päättäväisyys ja henkilökohtainen vakaumus.

Miksi nämä nuoret ovat päättäneet pysyä siveellisesti puhtaina ennen avioliittoa? Gladys vastaa puhumalla lisääntymisen voiman tärkeydestä ja pyhyydestä, kun taas Conner varoittaa irtosuhteiden vaaroista nykyaikana.

Kun on tehnyt tämän päätöksen, kuinka siinä voi pysyä – etenkin yhteiskunnassa, jossa monet sanovat, etteivät pysty hillitsemään itseään? ”Kun ihmiset sanovat, etteivät nuoret aikuiset pysty hillitsemään seksuaalisia halujaan, minusta tuntuu hieman loukkaavalta väittää, etten pysty hallitsemaan itseäni, koska tiedän pystyväni”, sanoo Claire. ”Liiku hyvässä ympäristössä, älä hakeudu huonoihin paikkoihin”, lisää Eric. Gladys puolestaan vakuuttaa: ”Jumala on aina valmiina auttamaan.”

Kiinnostavaa on, etteivät nämä nuoret tunne, että heidän valintansa pidättelee heitä tai että se rajoittaa heidän kokemuksiaan elämässä. ”Olen tyytyväinen, mielestäni minulla on enemmän vaihtoehtoja”, sanoo Pratima.

Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko kutsuu kaikkia katsomaan tämän kohottavan videon ja jakamaan sen ystäviensä ja perheensä kanssa.

Linkki videoon (vain englanninkielisenä): http://mormonnewsroom.org/article/mormon-message-interfaith-young-adults-sexual-purity