Ensimmäinen presidenttikunta julkaisee pakolaisia koskevan lausunnon

Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon ensimmäinen presidenttikunta on antanut tämän pakolaisia koskevan lausunnon vastauksena uutismedian äskettäisiin tiedusteluihin:

Me Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon jäsenet olemme syvästi sitoutuneita elämään kahden suuren käskyn mukaan – rakastamaan Jumalaa ja rakastamaan lähimmäistämme. Tunnemme valtavaa iloa kaikkien Jumalan lasten auttamisesta, asuivatpa he missä tahansa tässä maailmassa.

Siksi tunnemme suurta huolta ja myötätuntoa seuratessamme niiden yli 70 miljoonan ihmisen ahdinkoa eri puolilla maailmaa, jotka ovat paenneet kodistaan etsimään helpotusta väkivaltaan, sotaan tai uskonnolliseen vainoon.

Kannustamme kirkon jäseniä ja ystäviä suhtautumaan heihin asiaankuuluvasti ja laillisesti, luomaan omalta osaltaan vieraanvaraisia asuinyhteisöjä tarjoamalla vapaaehtoisesti aikaansa, kykyjään ja ystävyyttään yksilöille ja perheille, jotka integroituvat yhteiskuntiimme.