Kirkko järjestää hätäapua Bosnian ja Serbian tulva-alueille

Kirkko on lähettänyt Serbiaan sekä Bosnia ja Hertsegovinaan varoja, joita käytetään tulvan torjumistoimenpiteisiin, pumppuihin, lapioihin, saappaisiin ja muihin pelastusvälineisiin kummassakin maassa, ja antaa aktiivisesti hätäapua.  Teemme tiivistä yhteistyötä Bosnia ja Hertsegovinan tasavallan Punaisen Ristin kanssa.

Valtavien rankkasateiden vuoksi kahden viime päivän aikana lähes kaikki isot ja pienet joet ovat alkaneet tulvia. Liikenne monilla teillä on pysähtynyt, ja monin paikoin tapahtuu maanvyörymiä.
Kyliä, taloja ja liikerakennuksia on vaarassa ja monia ihmisiä on evakuoitu.