Kirkko ilmoitti lähetyskenttiä koskevista muutoksista

Vuonna 2018 avataan viisi uutta lähetyskenttää ja 19 muuta yhdistetään muihin lähetyskenttiin

Mormon Newsroom [Mormonien uutishuone] tiedotti lokakuussa, että Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko muuttaisi 421 lähetyskenttänsä määrän vastaamaan paremmin kunkin alueen tarpeita maailmassa. Tänään kirkko on ilmoittanut muuttavansa 19 lähetyskentän rajoja sekä perustavansa viisi uutta lähetyskenttää. Seuraavien muutosten myötä lähetyskenttiä tulee olemaan 407.

Seuraavat viisi lähetyskenttää avataan heinäkuussa 2018:

• Rio de Janeiron eteläinen, Brasilia
  • Yamoussoukro, Norsunluurannikko
  • Ibadan, Nigeria
  • Cabanatuan, Filippiinit
  • Bulawayo, Zimbabwe

Lisäksi kirkko muuttaa seuraavien 19 lähetyskentän rajoja heinäkuussa 2018 ja yhdistää ne viereisiin lähetyskenttiin:

• Sydneyn pohjoinen, Australia
  • Sofia, Bulgaria
  • Modesto, Kalifornia, Yhdysvallat
  • San Fernando, Kalifornia, Yhdysvallat
  • Lontoon eteläinen, Englanti
  • Ateena, Kreikka
  • Chicagon läntinen, Illinois, Yhdysvallat
  • Ciudad Obregón, Meksiko
  • Reynosa, Meksiko
  • Jackson, Mississippi, Yhdysvallat
  • New Yorkin eteläinen, New York, Yhdysvallat
  • Cleveland, Ohio, Yhdysvallat
  • Porto, Portugali
  • Romania/Moldova
  • Samara, Venäjä
  • Málaga, Espanja
  • Lviv, Ukraina
  • Logan, Utah, Yhdysvallat
  • Federal Way, Washington, Yhdysvallat

Lähetyskenttien rajoihin tehdyt muutokset ovat yleisiä. Sen jälkeen kun presidentti Thomas S. Monson vuonna 2012 ilmoitti lähetystyöpalveluikää koskevasta muutoksesta, kirkko on perustanut 76 uutta lähetyskenttää, kun lähetyssaarnaajien määrä nousi vain muutamassa vuodessa 58 000:sta 88 000:een. Lähetyssaarnaajien alkutulva on sittemmin laskenut ennakoidusti noin 68 000 lähetyssaarnaajaan.

Lähetyssaarnaajien vähäisempi määrä tarkoittaa paitsi sitä, että tarvitaan vähemmän lähetyskenttiä, myös sitä, että on strategisesti yhä tärkeämpää sijoittaa lähetyssaarnaajia niille alueille eri puolilla maailmaa, missä heitä tarvitaan. Sen vuoksi on perustettu viisi uutta lähetyskenttää.

”Haluamme, että lähetyssaarnaajilla on paras mahdollinen tilaisuus ja mahdollisuus auttaa ihmisiä, kertoivatpa he Jeesuksen Kristuksen evankeliumista tai palvelivatpa he yhteiskunnassa”, sanoo johtavana auktoriteettina palveleva seitsenkymmen ja lähetystyöosaston toimialajohtaja, vanhin Brent H. Nielson. ”Vapahtajan luoman mallin tarkoituksena on vaikuttaa yksittäisten ihmisten elämään – yksi ihminen kerrallaan – kaikkialla maailmassa, mikä vaatii jatkuvaa suunnittelua ja järjestelyä.”

Sivustolla Church News (ensisijaisesti myöhempien aikojen pyhille tarkoitettua aineistoa) on lueteltu uusien lähetysjohtajien lähetyskentät.

Lähetysjohtajat antavat myöhemmin lisätietoja lähetyskenttien yhdistämisistä olemalla yhteydessä niiden lähetyssaarnaajien vanhempiin, joita muutos koskee.