Aihe

Kirkon yliopistot ja korkeakoulut

Brigham Youngin yliopisto, Brigham Youngin yliopisto – Havaiji, Brigham Youngin yliopisto – Idaho ja LDS Business College on perustettu tarjoamaan erinomaista maallista koulutusta, jota vahvistavat Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon ihanteet ja uskonnolliset periaatteet.

Kaikki näissä oppilaitoksissa opiskelevat, myös muihin uskontokuntiin kuuluvat, allekirjoittavat lupauksen suostuen henkilökohtaisessa käyttäytymisessään noudattamaan kunniaan, nuhteettomuuteen, moraaliin ja muiden huomioonottamiseen liittyviä korkeimpia vaatimuksia. Näihin vaatimuksiin sisältyvät siisti kielenkäyttö, säännöllinen osallistuminen kirkon toimintaan sekä pidättyminen avioliiton ulkopuolisista sukupuolisuhteista, alkoholijuomista ja tupakoinnista.

Brigham Youngin yliopisto

Internet-sivusto: www.byu.edu
Sijainti: Provo Utah Yhdysvallat
Perustettu: 1875
Opiskelijoita vuonna 2005: noin 27 000
Nykyinen rehtori: Cecil O. Samuelson

Brigham Youngin yliopisto – Havaiji

Opiskelijamäärään nähden kansainvälisesti monimuotoisin kampus Yhdysvalloissa, opiskelijoita ainakin 74 maasta.
Internet-sivusto: www.byuh.edu
Sijainti: Laie Havaiji Yhdysvallat
Perustettu: 1955
Opiskelijoita vuonna 2005: noin 2 400
Nykyinen rehtori: Eric B. Shumway

Brigham Youngin yliopisto – Idaho

Entinen Ricks College, joka muutettiin nelivuotista opetusta antavaksi yliopistoksi vuonna 2000.
Internet-sivusto: www.byui.edu
Sijainti: Rexburg Idaho Yhdysvallat
Perustettu: 1888
Opiskelijoita vuonna 2005: noin 12 000
Nykyinen rehtori: Kim B. Clark, entinen Harvard Business Schoolin dekaani

LDS Business College

Tarjoaa ammattiin valmistavia vuoden ja kahden vuoden ohjelmia.
Internet-sivusto: www.ldsbc.edu
Sijainti: Salt Lake City Utah Yhdysvallat