Aihe

Lähetyssaarnaajien koulutuskeskukset

Joka viikko lähes 500 Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkkoon kuuluvaa 19–25-vuotiasta nuorta miestä ja naista jättää perheen, ystävät, opiskelun ja työn ja matkustaa johonkin niistä 15:stä lähetyssaarnaajien koulutuskeskuksesta, jotka ovat eri puolilla maapalloa.

Ennen lähtöä koulutuskeskukseen lähetyssaarnaajat saavat kirkon presidentiltä Salt Lake Citystä tehtävänantokirjeen, jossa heille kerrotaan, missä he tulevat palvelemaan seuraavat kaksi vuotta (nuoret miehet) tai puolitoista vuotta (nuoret naiset).

Noin 80 prosenttia lähetyssaarnaajista saa koulutuksen kirkon suurimmassa koulutuskeskuksessa Provossa Utahissa. Siellä on kerrallaan keskimäärin 2 700 lähetyssaarnaajaa eli 24 000 vuosittain.

Koulutuskeskuksissa lähetyssaarnaajat saavat uskonnollista opetusta ja kielikoulutusta sekä oppivat opetustaitoja. He oppivat myös kunnioittamaan niitä alueita ja maita, joissa he tulevat palvelemaan, ja ymmärtämään niiden kulttuuria, ennen kuin he matkustavat määränpäähänsä, joita on yli 120 maassa. Koulutus kestää kolmesta viikosta kolmeen kuukauteen kielenopetuksen tarpeista riippuen.

Katso myös Lähetyssaarnaajaohjelma