Muutos Euroopan vyöhykkeen johtokunnassa

Vanhin Timothy J. Dyches liittyy tänään Euroopan vyöhykkeen johtokuntaan vanhin José A. Teixeiran, Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon Euroopan vyöhykkeen johtajan, toisena neuvonantajana. Hän tulee vanhin Kent F. Richardsin paikalle Euroopan vyöhykkeen keskustoimistoon, joka sijaitsee Frankfurtissa Saksassa. Vanhin Richards on palvellut tässä tehtävässä vuoden ajan ja siirtyy palvelemaan muissa tehtävissä Salt Lake Cityssä Utahissa Yhdysvalloissa.

Vanhin Timothy J. Dyches kutsuttiin kirkon puolivuosittaisessa yleiskonferenssissa 6. huhtikuuta 2013 palvelemaan seitsemänkymmenen toisessa koorumissa. Vanhin José A. Teixeira palvelee edelleen Euroopan vyöhykkeen johtajana. Hänen ensimmäisenä neuvonantajanaan on vanhin Patrick Kearon.

Seitsenkymmen on yksi niistä viroista, joihin miehiä asetetaan Melkisedekin pappeudessa, pappeuden korkeammassa järjestyksessä. Seitsenkymmenet on erityisesti kutsuttu ja asetettu saarnaamaan evankeliumia ja palvelemaan Kristuksen erityisinä todistajina maailmalle.

Vanhin Timothy J. Dyches on palvellut kokoaikaisena lähetyssaarnaajana Saksan eteläisellä lähetyskentällä, Portlandin lähetyskentän johtajana Oregonissa Yhdysvalloissa sekä erinäisissä muissa kirkon tehtävissä. Vanhin Dyches suoritti monitieteellisen kandidaatintutkinnon (university studies) Brigham Youngin yliopistossa ja suoritti lääketieteen tutkinnon Washingtonin yliopiston lääketieteellisessä tiedekunnassa. Hän työskenteli korva-, nenä- ja kurkkukirurgina yksityisvastaanotolla ja toimi johtotehtävissä kansallisessa kirurgisen hoidon yrityksessä.

Hänellä ja hänen vaimollaan Jill Elizabeth Dudleylla on kolme lasta. Ennen muuttoaan Frankfurt am Mainiin Saksaan, he asuivat Renossa Nevadassa Yhdysvalloissa.