Oslon temppelin sijainnista Norjassa ilmoitettu

Jeesuksen Kristuksen Kirkon uskollisille jäsenille temppelit ovat Herran huoneita ja pyhimpiä paikkoja maan päällä.

Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon ensimmäinen presidenttikunta on julkaissut Norjan Oslon temppelin sijainnin. Temppelistä ilmoitettiin huhtikuussa 2021. Temppeli rakennetaan 3,2 hehtaarin suuruiselle tontille, joka sijaitsee Smedsvingenin ja Ravnsborgveienin teiden varrella Hvalstadissa Norjassa. Suunnitelmissa on yksikerroksinen, noin 1 000 neliömetrin kokoinen temppeli, jonka yhteyteen tulee vierastalo ja saapumistilat.

Oslon temppeli tulee olemaan ensimmäinen temppeli Norjassa ja neljäs Skandinaviassa. Myöhempien aikojen pyhien Norjassa on tällä hetkellä matkustettava temppeliin Kööpenhaminaan Tanskaan tai Tukholmaan Ruotsiin.

Ensimmäiset myöhempien aikojen pyhiin kuuluvat lähetyssaarnaajat saapuivat Norjaan 1850-luvulla. Tuhannet norjalaiset liittyivät kirkkoon muutaman seuraavan vuoden aikana, ja noin puolet heistä muutti Yhdysvaltoihin. Nykyään Norjassa on noin 4 500 myöhempien aikojen pyhää.

Temppelin yksityiskohtaiset suunnitelmat ovat edelleen työn alla. Lisätietoja, kuten ulkosuunnitelmat kuvina, julkaistaan myöhemmin. Maanmurtotilaisuuksien päivämääristä ilmoitetaan tulevaisuudessa. Projektijohtajat alkavat pian työstää kaupungin viranomaisten kanssa temppelin alustavia suunnitelmia, ja tulevina kuukausina he jättävät julkiset asiakirjat viranomaisten käsiteltäväksi.