Presidentti Nelsonin elinikäinen rauhanrakentaminen innoittaa jäseniä Euroopassa

Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon jäsenet eri puolilla maailmaa kokoontuvat lauantaina 30. syyskuuta ja sunnuntaina 1. lokakuuta kuuntelemaan nykyajan profeetan ja kirkon muiden johtohenkilöiden sanomia. Nämä innoitetut sanomat keskittyvät Jeesukseen Kristukseen ja Hänen opetuksiinsa. Kirkon johtohenkilöt antavat ohjausta ja neuvoja, kertovat henkilökohtaisia kokemuksia ja tarjoavat hengellistä näkemystä.

GC102023 01Download Photo

Konferenssipuheessaan 1. huhtikuuta 2023 Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon presidentti Russell M. Nelson esitti erityisen kutsun kaikille tulla rauhantekijöiksi. Hän sanoi: ”Vapahtajan sanoma on selkeä: Hänen todelliset opetuslapsensa rakentavat, kohottavat, kannustavat, taivuttelevat ja innoittavat – olipa tilanne kuinka vaikea tahansa. Jeesuksen Kristuksen todelliset opetuslapset ovat rauhantekijöitä.”

Presidentti Nelson juhli 99. syntymäpäiväänsä 9. syyskuuta 2023. Hän on ollut kansainvälisesti tunnettu kirurgi ja lääketieteen tutkija, on kirkon pitkäaikainen johtaja sekä ennen kaikkea sitoutunut ja rakastava aviomies ja isä. Elämänsä aikana hän on matkustanut yli 130 maahan, toiminut monissa eri rooleissa ja saanut arvokkaita kokemuksia maailmanlaajuisessa kanssakäymisessään ihmisten kanssa, jotka tulevat monista eri uskontokunnista ja taustoista. Hän on rauhantekijä.

Hänen esimerkkinsä ja opetuksensa kannustavat muita olemaan hyväntahtoisia ja pyrkimään olemaan rauhantekijöitä päivittäisessä kanssakäymisessään muiden kanssa.

Hänen kutsuaan noudattaen jäsenet Euroopan vyöhykkeellä ovat pyrkineet uutterasti toteuttamaan presidentti Nelsonin sanomaa elämänsä monilla osa-alueilla.

Yksi jäsen, Oliver Bassler Weinfelenistä Sveitsistä, kertoo kokemuksestaan siitä, kun hän päätti olla rauhantekijä auttaessaan ystävää. Hän kertoo: ”Minulla on työtoveri, joka on perustanut oman liikeyrityksen. Hänen liiketoimintansa ei ole kuitenkaan tähän mennessä sujunut kovinkaan hyvin, mikä oli ennakoitavissa. Sen sijaan että olisin arvostellut häntä kaikkitietävänä, kannustin häntä rukoilemaan menestystä ammatissaan ja ottamaan Jeesuksen Kristuksen mukaan työhönsä. Hän suhtautui neuvoon vakavasti, ja asiat ovat sujuneet paremmin siitä lähtien.”

Presidentti Nelsonin sanoma, joka keskittyy Jeesukseen Kristukseen, käsittelee paitsi sitä, kuinka meistä pitäisi tulla rauhantekijöitä elämässämme, myös sitä, kuinka voimme vaikeina aikoina saada voimaa Kristuksen esimerkistä.

”Siitä yleiskonferenssista lähtien olen tuntenut voimakasta halua noudattaa profeetta Nelsonin kutsua olla rauhantekijä. Joskus onnistun ja joskus en. Sellaisina hetkinä olen kiitollinen parannuksen lahjasta ja tilaisuudesta yrittää yhä uudelleen. Sitten olen tyytyväinen pienistä onnistumisista, kun onnistun rauhoittamaan tilanteen työpaikalla tai kotona. Voimanlähteenäni on Jeesus Kristus, joka on ystäväni”, sanoo Marcela Pálková Uherské Hradištěsta Tšekin tasavallasta.

Hämmentävässä ja muuttuvassa maailmassamme kirkon johtohenkilöiden tällaiset sanomat kaksi kertaa vuodessa innoittavat rauhaa, toivoa ja johdatusta. Kaikkia kehotetaan tulemaan ja tavoittelemaan ohjausta, vastauksia henkilökohtaisiin kysymyksiin tai lohtua koettelemuksiin kuuntelemalla elävän profeetan ja kirkon muiden johtohenkilöiden sanoja.

Kuinka osallistua

Yleiskonferenssi koostuu viidestä koko maailmalle suunnatusta kokouksesta. Katseluajat näkyvät verkossa.

Kaikki kokoukset lähetetään suorana lähetyksenä yli 70 kielellä sivustolla broadcasts.churchofjesuschrist.org.

Kokouksia voi seurata myös Evankeliumiaiheisessa kirjastossa, Latter-day Saints Channelin kautta, radiossa, televisiossa, satelliitin välityksellä ja muilla digitaalisilla kanavilla.

Voit katsella konferenssia verkossa tai lukea puheita myöhemmin sivustolla jeesuksenkristuksenkirkko.org.

Lisää tietoa yleiskonferenssiin osallistumisesta on osoitteessa https://newsroom.churchofjesuschrist.org/article/5-ways-to-watch-general-conference-live.