Aihe

Seminaari

Seminaari on nelivuotinen koulutusohjelma 14–17-vuotiaille oppilaille. Se on avoin kaikkiin uskontokuntiin kuuluville nuorille.

Oppilaat käyttävät kokonaisen kouluvuoden yhden pyhän kirjan opiskeluun. Niitä ovat Vanha testamentti, Uusi testamentti, Mormonin kirja sekä Oppi ja liitot. Valmistuttuaan oppilas on suorittanut kaikkien neljän kirjan kurssit.

Siellä missä myöhempien aikojen pyhiä on paljon, oppilaat käyvät ns. vapaatuntiseminaaria normaalin koulupäivänsä aikana. Muualla oppilaat käyvät seminaaria joko ennen koulupäivän alkua tai koulupäivän päättymisen jälkeen. Joissakin tapauksissa, jolloin välimatkat ovat pitkiä tai jolloin teini-ikäisiä myöhempien aikojen pyhiä on vähän, oppilaat voivat suorittaa nelivuotisen opinto-ohjelman kotona opiskellen.

Kurssien opettajina toimii sekä kokoaikaisia että vapaaehtoisia työntekijöitä. Seminaarioppilaita on kautta maailman noin 350 000.