Johtohenkilön elämäkertatietoja

Sisar Sharon Eubank

Sisar Sharon Eubank on ensimmäinen neuvonantaja Apuyhdistyksen ylimmässä johtokunnassa. Apuyhdistys on järjestö kirkon kuudelle miljoonalle 18 vuotta täyttäneelle naisjäsenelle. Kun sisar Eubank kutsuttiin nykyiseen tehtäväänsä huhtikuussa 2017, hän työskenteli johtajana Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon hyväntekeväisyysjärjestössä LDS Charities ja jatkaa tässä tehtävässä palvellessaan Apuyhdistyksessä.

Sisar Eubank syntyi Reddingissä Kalifornian osavaltiossa Yhdysvalloissa Mark ja Jean Eubankin seitsemästä lapsesta vanhimpana. Hän palveli kirkon kokoaikaisena lähetyssaarnaajana Helsingin lähetyskentällä Suomessa ja suoritti kandidaatin tutkinnon pääaineenaan äidinkieli Brigham Youngin yliopistossa. Valmistuttuaan hän on opettanut englantia vieraana kielenä Japanissa, toiminut lainopillisena avustajana Yhdysvaltain senaatissa ja omistanut opetukseen erikoistuneen vähittäismyymälän Provossa Utahissa.

Vuodesta 1998 hän on työskennellyt kirkon huoltotyöosaston palveluksessa auttaen MAP-työllistämistoimistojen perustamisessa Afrikkaan ja Eurooppaan ja johtaen sen jälkeen LDS Charities -järjestön pyörätuolihanketta. Vuonna 2008 häntä pyydettiin myös valvomaan humanitaarista työtä Lähi-idässä LDS Charities -järjestön aluejohtajana. Vuonna 2011 hänet nimitettiin LDS Charities -järjestön maailmanlaajuiseksi johtajaksi. Hän uskoo, että muiden palveleminen on ”Kristuksen kirkon jäsenenä olemisen varsinainen DNA” ja Apuyhdistyksen sydän ja sielu.

Sisar Eubank palveli Apuyhdistyksen pääneuvottelukunnassa vuosina 2009–2012 toimien Apuyhdistyksen johtokunnan tiedotuskomitean puheenjohtajana. Hän on palvellut myös monissa paikallisen seurakunnan ja vaarnan (vastaa hiippakuntaa) johtotehtävissä, useimmiten miesten, naisten, nuorten ja lasten opettajana kirkon pyhäkoulunApuyhdistyksenNuorten Naisten ja Alkeisyhdistyksen järjestöissä. Hän rakastaa historiaa, kotitekoista piirakkaa ja ristisanatehtäviä. Hänellä on vahva todistus onnesta, joka tulee Kristuksen seuraamisesta.