Tervetuloa tutustumaan Lissabonin temppeliin Portugalissa

Kaikki ovat tervetulleita tutustumaan Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon ensimmäiseen temppeliin Portugalissa. Lissabonin temppeli on avoinna maksutta yleisölle lauantaista 17. elokuuta 2019 lauantaihin 31. elokuuta 2019 paitsi sunnuntaisin. Varauksia voi tehdä osoitteessa www.churchofjesuschrist.org/temples/open-houses?lang=por

Temppeli, joka sijaitsee kaupungin koillisosassa lähellä nykyaikaista Parque das Naçõesin kaupunginosaa, vihitään virallisesti käyttöön sunnuntaina 15. syyskuuta 2019 kolmessa tilaisuudessa. Lisäksi lauantaina 14. syyskuuta 2019 on nuorille tarkoitettu hengellinen tilaisuus, johon osallistuu johtavia kirkon virkailijoita.

Tämän lähes 2 230 m2:n suuruisen rakennuksen pystytystyö alkoi 5. joulukuuta 2015, jolloin kirkon johtohenkilöitä ja paikallisia vaikuttajia osallistui perinteiseen maanmurtotilaisuuteen.

Temppeli tulee palvelemaan lähes 45 000:ta kirkon jäsentä, jotka asuvat Portugalissa ja sen naapurimaissa. Eri puolilla maailmaa on toiminnassa, ilmoitettu tai rakenteilla 209 temppeliä, joista 14 on Euroopassa.

Myöhempien aikojen pyhien temppelit poikkeavat niistä kirkkorakennuksista, joissa jäsenet kokoontuvat sunnuntaijumalanpalveluksiin. Temppelit ovat ”Herra huoneita”, joissa Jeesuksen Kristuksen opetuksia vahvistetaan avioliittoon vihkimisellä, kasteilla ja muilla iankaikkisuudeksi perheitä yhdistävillä toimituksilla.

Lisää tietoa temppelien tarkoituksesta ja tärkeydestä myöhempien aikojen pyhille on sivustolla https://www.mormonienuutishuone.fi/artikkelit/temppelit.

Lisää tietoa Lissabonin temppelistä Portugalissa on osoitteessa www.saladeimprensamormon.pt/artigo/templo-de-lisboa-portugal

Yhteystiedot tiedotusvälineille:

Francisco Paulo Adriano
Portugalin kansallinen tiedotus- ja viestintäjohtaja
Sähköposti: info@igreja-jesus-cristo.pt
Puh. +351 960 402 832