Uskontokunnan 100-vuotias johtaja johtaa maailmanlaajuista konferenssia

Russell M. Nelson ohjaa edelleen aktiivisesti maailmanlaajuista uskontokuntaa

Russell M. Nelson, profeetta ja Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon johtaja, juhli 100-vuotissyntymäpäiväänsä 9. syyskuuta 2024. Hän johtaa edelleen maailmanlaajuista uskontoa tarmokkaasti ja myötätuntoisesti.

GC_EURN_01.jpeg
100-vuotias Russell M. Nelson vilkuttaa niille, jotka olivat kokoontuneet konferenssikeskukseen kirkon puolivuotiskonferenssin kokouksessa. 2024 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

Kesäkuussa presidentti Nelson kutsui sosiaalisessa mediassa ihmisiä juhlistamaan syntymäpäiväänsä noudattamalla Jeesuksen esimerkkiä ja auttamalla ”sitä yhtä”, joka tarvitsee apua, viitaten Uuden testamentin vertaukseen eksyneestä lampaasta. Monet ovat jakaneet sosiaalisessa mediassa kokemuksiaan siitä, kuinka he ovat olleet ”se yksi” ja auttaneet ”sitä yhtä”, käyttäen aihetunnistetta #99plus1.

GC_EURN_02.jpeg
Jeesuksen Kristuksen opetukset ovat jokaisen yleiskonferenssin keskipisteenä, kuten tässä Michael Malmin maalauksessa kuvataan. 2024 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

Lokakuun 5. ja 6. päivänä 100-vuotias profeetta esittää toivon, rauhan ja rakkauden sanomia kirkon yleiskonferenssissa, joka on Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon maailmanlaajuinen kokoontuminen. Kaikkia kutsutaan osallistumaan konferenssikokouksiin, jotka järjestetään kirkon 21 000 -paikkaisessa konferenssikeskuksessa Salt Lake Cityssä Yhdysvalloissa ja lähetetään suoratoistona yli 70 kielellä.

Yksi yleiskonferenssin erittäin odotettu piirre on mahdollinen ilmoitus uusista temppeleistä, joita rakennetaan eri puolille maailmaa. Presidentti Nelsonin johdolla maailmanlaajuisen kirkon temppelien rakentaminen on edennyt nopeaa vauhtia. Tultuaan Jeesuksen Kristuksen kirkon presidentiksi tammikuussa 2018 presidentti Nelson on ilmoittanut jokaisessa yleiskonferenssissa uusien temppelien sijaintipaikoista.

Tuona aikana on ilmoitettu muutamista uusista temppeleistä eri puolille Pohjois-Euroopan vyöhykettä – Osloon, Birminghamiin, Edinburghiin ja Praiaan. Aikana, jolloin jotkin kirkot sulkevat oviaan, Jeesuksen Kristuksen kirkko lisää pyhiä rakennuksia vastaamaan uskollisten seuraajien tarpeisiin kaikkialla.

GC_EURN_03.jpeg
Helsingin temppelistä ilmoitettiin huhtikuussa 2000, ja se vihittiin käyttöön lokakuussa 2006. 2024 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
GC_EURN_04.jpeg
Lissabonin temppelistä Portugalissa ilmoitettiin lokakuussa 2010, ja se vihittiin käyttöön syyskuussa 2019. 2024 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

Presidentti Nelsonin lisäksi mukana on muita kirkon mies- ja naispuolisia johtohenkilöitä, jotka puhuvat yleiskonferenssin viidessä kokouksessa. Useimpien kokousten musiikin esittää maailmankuulu Tabernacle Choir at Temple Square.

Kuinka katsoa yleiskonferenssia

Kaikki konferenssikokoukset esitetään suorana lähetyksenä yli 70 kielellä sivustolla broadcasts.churchofjesuschrist.org. Niitä voi katsoa myös kirkon yleiskonferenssin YouTube-kanavalta sekä muilta radio-, televisio-, satelliitti- ja digitaalikanavilta.

Lähetyksen jälkeen sanomat ovat katsottavissa kirkon yleiskonferenssin YouTube-kanavalla ja kirkon muilla digitaalisilla kanavilla sekä luettavissa kirkon lehdistä.