Vanhin ja sisar Renlund palvelivat sisaria Lontoon keskustassa

”Jeesus Kristus on syy siihen, miksi olemme täällä”

Ihmisjoukot täyttivät Lontoon keskustan yhtenä vuoden toistaiseksi aurinkoisimmista päivistä, mutta missään ei ollut enemmän tungosta kuin Hyde Parkin seurakuntakeskuksessa, kun sadat sisaret Lontoon lähetyskentän alueelta kokoontuivat kuulemaan Jeesuksen Kristuksen apostolin innoittavia sanomia Apuyhdistyksen hartaustilaisuudessa sunnuntaina 19. toukokuuta 2024.

Vanhin Dale G. Renlundin ja hänen vaimonsa, sisar Ruth L. Renlundin seurassa olivat vanhin Hans T. Boom seitsemänkymmenen koorumista ja hänen vaimonsa, sisar Marjan Boom. Paikalla olivat myös vyöhykeseitsenkymmen, vanhin Robert F. Schwartz ja vyöhykkeen järjestöneuvoja, sisar Linda Sheppard puolisoineen.

Vanhin Renlund avasi kokouksen todistamalla voimallisesti Vapahtajasta. Hän lainasi suosittua kirkon laulua Hän elää, Vapahtajani ja sanoi: ”Jeesus Kristus on syy siihen, miksi olemme täällä. Tiedän ehdottomasti, että Hän elää! Hän on hyvä, viisas, taivaallinen ystävä teille ja minulle. – – Todellinen ihme elämässänne tapahtuu, kun tiedätte sen itse. Silloin elämänne muuttuu. Se muuttaa jokaisen elämän.”

Vanhin Renlund kertoi käynnistään perheensä kanssa British Museumissa katsomassa esillä olevaa Magna Cartaa. Kun he saapuivat paikalle, huone oli täynnä väkeä ja useimmat ihmiset keskittyivät vain toiseen näyttelyesineeseen – Beatlesin erään suositun kappaleen alkuperäiseen, käsinkirjoitettuun sanoitukseen. Vanhin Renlund käytti tätä kertomusta muistuttaakseen kuulijakuntaa keskittymään asioihin, joilla on eniten merkitystä: Jeesukseen Kristukseen ja Hänen elävään profeettaansa.

Eniten paikalla olleita sisaria kosketti kuitenkin Renlundien henkilökohtainen palvelutyö hartaustilaisuuden aikana. Vanhin Renlund vakuutti sisarille: ”Jeesus Kristus pyhittää teille syvimmän vaikeutenne. Hän on ainoa, joka voi. Hän on Ainoa, johon luotamme. Kun olen oppinut tuntemaan Hänet, olen tullut tietämään, että Hän haluaa palauttaa ennalleen sen, mitä te ette voi palauttaa. Hän haluaa parantaa haavat, [joita] te ette voi parantaa. Hän haluaa korjata sen, mitä on mahdotonta korjata. Hän haluaa hyvittää teille kaiken epäoikeudenmukaisuuden, jota olette kokeneet elämässä. Ja Hän pyhittää teille syvimmän vaikeutenne, Hän hyvittää sen, ja teidän ahdinkonne koituvat teidän hyväksenne.”

Vanhin Renlundin voimallisen sanoman jälkeen kuultiin useita puhujia, jotka käsittelivät samanlaisia aiheita, kuten siunauksia, joita saadaan, kun opitaan tuntemaan Jeesus Kristus solmimalla pyhiä liittoja temppelissä ja pitämällä ne sekä seuraamalla elävää profeettaa. Sisar Sheppard sanoi, että sisaret olisivat ”täysin häkeltyneitä” Jeesuksen Kristuksen luo tulemisen siunauksista, ja sisar Renlund vahvisti, että ”temppeli auttaa meitä saamaan iankaikkisen näkemyksen”.

Sisaria oli pyydetty lähettämään kysymyksiä, joita Renlundit voisivat käsitellä 45 minuuttia kestävässä kysymys- ja vastaustilaisuudessa. Vanhin ja sisar Renlund vastasivat rakkautta osoittaen monia aiheita koskeviin kysymyksiin. Näitä aiheita olivat muiden muassa seuraavat: huoli kirkosta lähtevistä läheisistä, neuvoja seksuaalivähemmistöihin kuuluvien perheenjäsenille, kuinka välttää nurkkakuntaisuutta ja erottelua monikulttuurisissa seurakunnissa, kuinka auttaa nuoria naisia siirtymään Apuyhdistykseen, kirkon naisten järjestö ja naisten rooli pappeudessa. Monet tunsivat innoitusta, kun vanhin Renlund profetoi ja todisti, että ”Jeesuksen Kristuksen avulla kaikki epäoikeudenmukaisuus asetetaan kohdalleen”.

Lopuksi hän lausui todistuksensa elävästä profeetasta sanomalla tietävänsä, että ”Russell M. Nelson on Jumalan profeetta maan päällä tänä päivänä”. Hän lisäsi, että jokainen voi saada saman tiedon ja todistuksen: ”Jos pyydätte, se tehdään teille tiettäväksi, ja kun tiedätte, että teitä johtaa profeetta tänä päivänä, se muuttaa elämänne. Kun tiedätte, että Jeesus on Kristus, se muuttaa elämänne ja asettaa kysymykset oikeaan näkökulmaan.” Vierailevan apostolin todistus Jeesuksesta Kristuksesta ja henkilökohtainen palvelutyö todella kohottivat ja vahvistivat Apuyhdistyksen sisaria Lontoon lähetyskentällä.