Johtohenkilön elämäkertatietoja

Vanhin Scott D. Whiting

<p>Vanhin Scott D. Whiting</p>
Vanhin Scott D. Whiting2024 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

Palveleminen kirkossa

Vanhin Scott D. Whiting hyväksyttiin Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon johtavana auktoriteettina toimivaksi seitsenkymmeneksi 31. maaliskuuta 2012. Kutsun saadessaan hän palveli seitsemänkymmenen viidennen koorumin jäsenenä Pohjois-Amerikan läntisellä vyöhykkeellä. Hän on palvellut Aasian pohjoisen vyöhykkeen johtajana ja palvelee tällä hetkellä Euroopan pohjoisen vyöhykkeen johtokunnassa.

Vanhin Whiting on palvellut lukuisissa kirkon tehtävissä, kuten kokoaikaisena lähetyssaarnaajana Tokion pohjoisella lähetyskentällä Japanissa, vanhinten koorumin johtajana, piispana, vaarnan Nuorten Miesten johtajana, korkean neuvoston jäsenenä, vaarnanjohtajana ja vyöhykeseitsenkymmenenä.

Työura

Vanhin Whiting on suorittanut kandidaatin tutkinnon japanin kielessä ja oikeustieteen tohtorin tutkinnon. Hän on työskennellyt lakimiehenä ja johtajana useissa kiinteistösijoitusyhtiöissä Havaijissa. Vanhin Whiting on toiminut aktiivisesti yhteiskunnallisissa asioissa palvellen sekä Aloha-neuvoston että Kaukoitäneuvoston johtokuntien jäsenenä Amerikan partiopoikajärjestössä sekä kirkon ja Amerikan partiopoikajärjestön suhdekomitean puheenjohtajana Havaijissa ja Kaukoidässä. Hän on palvellut myös Brigham Youngin yliopiston Havaijin kampuksen kauppakorkeakoulun neuvoa-antavan toimikunnan jäsenenä sekä Hawaii Reserve, Inc:n neuvottelukunnassa.

Henkilökohtainen elämä

Scott Duane Whiting syntyi Salt Lake Cityssä Utahissa 1. huhtikuuta 1961. Hän solmi avioliiton Jeri Olsonin kanssa huhtikuussa 1984. Heillä on viisi lasta.