Johtohenkilön elämäkertatietoja

Vanhin Jeffrey R. Holland

Vanhin Jeffrey R. Holland asetettiin Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon kahdentoista apostolin koorumin jäseneksi 23. kesäkuuta 1994. Kutsun saadessaan vanhin Holland palveli seitsemänkymmenen ensimmäisen koorumin jäsenenä, mihin tehtävään hänet oli kutsuttu 1. huhtikuuta 1989.

Jeffrey R. Holland toimi Brigham Youngin yliopiston yhdeksäntenä rehtorina Provossa Utahissa vuodesta 1980 vuoteen 1989, jolloin hänet kutsuttiin johtavaksi auktoriteetiksi. Hän on toiminut kirkon koululaitoksen asiamiehenä sekä uskontokasvatuksen laitoksen dekaanina Brigam Youngin yliopistossa.

Hän oli oppilasjohtaja ja yliopistourheilija Dixien lukiossa ja Dixie Collegessa synnyinkaupungissaan St. Georgessa Utahissa ja suoritti sen jälkeen Brigham Youngin yliopistossa kandidaatintutkinnon pääaineenaan englannin kieli ja maisterintutkinnon pääaineenaan uskontokasvatus. Hänellä on Yalen yliopistosta filosofian maisterin ja tohtorin tutkinnot pääaineenaan Amerikan tutkimus.

Vanhin Holland toimi aktiivisesti ammattiurallaan ennen kuin hänet kutsuttiin kirkon kokopäivätoimiseen palvelukseen. Hän on toiminut Amerikan yksityisten yliopistojen ja korkeakoulujen rehtorien yhdistyksen (AAPICU) johtajana, yksityisten yliopistojen ja korkeakoulujen valtakunnallisen yhdistyksen (NAICU) johtokunnassa ja yliopistojen valtakunnallisen urheiluyhdistyksen (NCAA) johtajien toimikunnassa. Työstään kristittyjen ja juutalaisten välisen yhteisymmärryksen parantamiseksi hän on saanut ”Torch of Liberty”[Vapauden soihtu] tunnustuspalkinnon B’Nai B’rith järjestön Anti Defamation [herjauksenvastainen] -liitolta. Hän on toiminut useiden kansalaisjärjestöjen ja liikeyritysten johtokunnissa ja saanut Amerikan partiopoikajärjestön ansioituneen kotkapartiolaisen kunniapalkinnon. Hän on kirjoittanut kahdeksan kirjaa, joista yhden yhdessä vaimonsa Patrician kanssa.

Vanhin Holland syntyi 3. joulukuuta 1940 Frank D. ja Alice Bentley Hollandin perheeseen. Vuonna 1963 hän solmi avioliiton Patricia Terryn kanssa. Heillä on kolme lasta.