Johtohenkilön elämäkertatietoja

Vanhin L. Tom Perry

Vanhin L. Tom Perry kutsuttiin nykyiseen tehtäväänsä Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon kahdentoista apostolin koorumin jäseneksi 6. huhtikuuta 1974. Sitä ennen hän oli palvellut kahdentoista apostolin apulaisena vuodesta 1972 lähtien.

Vanhin Perryn palvelu kirkossa alkoi lähetystyöllä pohjoisten osavaltioiden lähetyskentällä vuonna 1942, minkä jälkeen hän palveli kaksi vuotta merijalkaväessä Tyynellämerellä. Sen jälkeen hän palveli kirkossa mm. neuvonantajana piispakunnassa Lewistonissa Idahossa, neuvonantajana vaarnan johtokunnassa Sacramentossa Kaliforniassa, korkean neuvoston jäsenenä New Yorkin vaarnassa sekä Bostonin vaarnan johtajana.

Hän syntyi 5. elokuuta 1922 Loganissa Utahissa Leslie Thomas ja Nora Sonne Perryn perheeseen. Vuonna 1949 hän suoritti kandidaatin tutkintonsa taloustieteessä Utahin osavaltiollisessa yliopistossa ja teki sinne lopputyönsä. Ammattiuransa hän loi vähittäismyynnin alalla toimien Idahossa, Kaliforniassa, New Yorkissa ja Massachusettsissa sijaitsevissa yrityksissä varatoimitusjohtajana ja talousjohtajana.

Heinäkuun 18. päivänä 1947 hän solmi avioliiton Hyde Parkista Utahista kotoisin olevan Virginia Leen kanssa Loganin temppelissä. Sisar Perry kuoli 14. joulukuuta 1974. Heillä on kaksi tytärtä ja poika.

Huhtikuun 28. päivänä 1976 vanhin Perry solmi avioliiton Barbara Taylor Daytonin kanssa Suolajärven temppelissä.