Johtohenkilön elämäkertatietoja

Vanhin Neil L. Andersen

Vanhin Neil Linden Andersen kutsuttiin Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon apostoliksi 4. huhtikuuta 2009.

Ennen kutsuaan kahdentoista koorumiin vanhin Andersen palveli seitsemänkymmenen koorumien johtokunnan virkaiältään vanhimpana jäsenenä. Hänet nimitettiin seitsemänkymmenen ensimmäisen koorumin jäseneksi huhtikuussa 1993, jolloin hän oli 41-vuotias. Aikaisemmin hän on johtanut kirkon työtä Etelä-Brasiliassa ja jälleen vyöhykkeen johtokunnan jäsenenä valvonut kirkon toimintaa Länsi-Euroopassa. Hän on myös ollut avustamassa kirkon työn johtamista Meksikossa ja Keski-Amerikassa. Lisäksi hän on valvonut kirkon audiovisuaalista tuotantoa, kuten elokuvan Kaksi todistusta yhdestä laumasta ja yhdestä paimenesta filmauksia, ja kirkon audiovisuaalisen osaston toiminnanjohtajana johtanut lähetystilojen rakentamista konferenssikeskukseen. Hän puhuu äidinkielensä englannin lisäksi espanjaa, portugalia ja ranskaa.

Ennen kutsua johtavaksi auktoriteetiksi vanhin Andersen palveli lähetysjohtajana Bordeauxin lähetyskentällä Ranskassa ja Tampan vaarnan johtajana Floridassa.

Vanhin Andersen syntyi Loganissa Utahissa ja varttui Pocatellossa Idahossa.

Hän valmistui Brigham Youngin yliopistosta Hinckley-stipendiaattina ja suoritti maisterintutkinnon kauppatieteissä Harvardin yliopistossa. Saatuaan opintonsa päätökseen hän asettui asumaan Tampaan Floridaan, jossa hän harjoitti liiketoimintaa mainonnan, kiinteistöjen kehittämisen ja terveydenhuollon alalla.

Vanhin Andersenilla ja hänen vaimollaan Kathy Williams Andersenilla on neljä lasta.