Johtohenkilön elämäkertatietoja

Vanhin Paul V. Johnson

Vanhin Paul V. Johnson on palvellut Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon koululaitoksen kouluasiamiehenä elokuusta 2008. Ennen tehtäväänsä kouluasiamiehenä hän palveli Chilen vyöhykkeen johtokunnan jäsenenä. Ennen sitä hän toimi uskontokasvatuksen sekä peruskoulutuksen ja toisen asteen koulutuksen johtajana. Hänet kutsuttiin palvelemaan seitsemänkymmenen ensimmäisen koorumin jäsenenä 50-vuotiaana 2. huhtikuuta 2005. Hänet kutsuttiin seitsemänkymmenen viidennen koorumin jäseneksi ja vyöhykevaltuutettu-seitsenkymmeneksi kesäkuussa 2003. Tällä hetkellä hän palvelee ensimmäisenä neuvonantajana Euroopan vyöhykkeen johtokunnassa.

Vanhin Johnson on suorittanut alemman korkeakoulututkinnon eläintieteessä Brigham Youngin yliopistossa vuonna 1978 ja ylemmän korkeakoulututkinnon neuvontatyössä vuonna 1982. Hän jatkoi suorittaen opetustekniikan tohtorintutkinnon Utahin osavaltiollisessa yliopistossa vuonna 1989.

Vanhin Johnson on palvellut lukuisissa tehtävissä vuosien varrella, muun muassa vaarnanjohtajan neuvonantajana, korkean neuvoston jäsenenä, piispana, vanhinten koorumin johtajana ja Nuorten Miesten johtajana. Hän palveli kokoaikaisena lähetyssaarnaajana Oslon lähetyskentällä Norjassa.

Vanhin Johnson on syntynyt Gainesvillessa Floridassa Yhdysvalloissa 24. kesäkuuta 1954. Hän solmi avioliiton Jill Washburnin kanssa vuonna 1976. Heillä on yhdeksän lasta ja yhdeksäntoista lastenlasta.