Johtohenkilön elämäkertatietoja

Vanhin Ronald A. Rasband

Vanhin Ronald A. Rasband kutsuttiin kahdentoista apostolin koorumiin 3. lokakuuta 2015. Hän oli palvellut seitsemänkymmenen johtokunnan jäsenenä vuodesta 2005 ja toimi seitsemänkymmenen johtokunnan virkaiältään vanhimpana johtajana saadessaan kutsun kahdentoista koorumiin. Vanhin Rasband nimitettiin Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon seitsemänkymmenen ensimmäisen koorumin jäseneksi 1. huhtikuuta 2000. Hän on palvellut neuvonantajana Euroopan keskisen vyöhykkeen johtokunnassa, Utahin Salt Lake Cityn vyöhykkeen johtajana, temppeliosaston toimialajohtajana sekä Pohjois-Amerikan läntisen ja luoteisen vyöhykkeen sekä Utahin kolmen vyöhykkeen valvojana.

Vanhin Rasband on opiskellut Utahin yliopistossa. Vuonna 1995 Utah Valleyn yliopisto myönsi hänelle liiketalouden ja kauppatieteiden kunniatohtorin arvon. Vuonna 1976 hän ryhtyi myyntiedustajaksi Huntsman Container Companyyn, ja vuonna 1987 hänet nimitettiin Huntsman Chemical Corporationin toimitusjohtajaksi ja operatiiviseksi johtajaksi.

Kun hän lähti vuonna 1996 Huntsman Chemical Corporationin palveluksesta palvellakseen lähetysjohtajana New Yorkissa, hän toimi tuolloin myös johtokunnan jäsenenä. Vanhin Rasband on palvellut lukuisissa tehtävissä kirkossa, kuten kokoaikaisena lähetyssaarnaajana itäisten osavaltioiden lähetyskentällä (1970–1972), temppeliaukion lähetyssaarnaajaoppaana, piispana sekä kirkon 150-vuotiskomiteassa. Hän johti New Yorkin pohjoista lähetyskenttää New Yorkin osavaltiossa vuosina 1996–1999.

Vanhin Rasband syntyi Salt Lake Cityssä Utahissa vuonna 1951. Hän solmi avioliiton Melanie Twitchellin kanssa vuonna 1973. Heillä on 5 lasta ja 24 lastenlasta.