Portugaliin rakennettavan Lissabonin temppelin maanmurtotilaisuudesta ilmoitettu

Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko on tänään ilmoittanut, että Lissabonin temppelin maanmurtotilaisuus pidetään 5. joulukuuta 2015 klo 12. Temppelitontin sijainti on Avenida Dom João II, 1990-364 Moscavide, Lissabon. Tähän seremoniaan voivat osallistua vain kutsuvieraat, ja suuri yleisö kutsutaan katselemaan tilaisuutta suorana lähetyksenä paikallisissa seurakuntakeskuksissa.

Lissabonin temppeli tulee olemaan kirkon ensimmäinen temppeli Portugalissa. Euroopassa temppeleitä on 13. Maailmanlaajuisesti kirkolla on tällä hetkellä 148 toiminnassa olevaa temppeliä.

Myöhempien aikojen pyhien temppelit poikkeavat seurakuntakeskuksista tai kappeleista, joihin jäsenet kokoontuvat sunnuntaijumalanpalveluksiin. Temppeliä pidetään ”Herra huoneena”, jossa Kristuksen opetuksia vahvistetaan avioliittoon vihkimisellä, kasteella ja muilla toimituksilla, jotka yhdistävät perheitä iankaikkisuudeksi. Temppelissä jäsenet oppivat lisää elämän tarkoituksesta sekä tekevät liittoja palvella Jeesusta Kristusta ja lähimmäisiään.

HUOM. Maanmurtotilaisuudessa varataan alue tiedotusvälineiden edustajille. Tapahtumasta kertovia tiedotusvälineiden edustajia pyydetään olemaan paikan päällä viimeistään klo 11.30, jotta he voivat tallentaa kuvaa ja ääntä sekä valokuvata puheita ja varsinaista maan murtamista. Tiedotusvälineiden edustajia pyydetään kuitenkin kunnioittavasti, etteivät he tallenna pyhitysrukousta.