Ana Maria Bonny Hernandez on kutsuttu edustamaan kirkkoa Yhdistyneissä kansakunnissa.

Sisar Ana Bonny on ensimmäinen eurooppalainen jäsen, joka on kutsuttu edustamaan kirkkoa naisten asemaa käsittelevään kansalaisjärjestöjen komiteaan Genevessä

Sisar Ana Maria Bonny Hernandez on hiljattain kutsuttu kirkon uudeksi edustajaksi naisten asemaa käsittelevään kansalaisjärjestöjen komiteaan Genevessä Sveitsissä. Ana Bonny, joka on kotoisin Espanjasta, on ensimmäinen eurooppalainen kirkon jäsen tässä tehtävässä, ja hän korvaa sisar Carol McConkien, joka toimi tässä tehtävässä useita vuosia. Sisar Ana Bonny aloittaa työnsä tässä uudessa tehtävässä välittömästi.

Sisar McConkie, joka on nyt vapautettu, sanoo, että ”toimiessani Latter-day Saint Charities -järjestön edustajana naisten asemaa käsittelevän kansalaisjärjestökomitean varapuheenjohtajana Genevessä riemuitsin merkittävien naisten suloisesta kanssakäymisestä. He edustavat erilaisia kansalaisjärjestöjä ja puolustavat naisten ja tyttöjen fyysistä, sosiaalista, emotionaalista ja hengellistä hyvinvointia ja edistymistä.”

Naisten asemaa käsittelevä komitea edistää sukupuolten välistä tasa-arvoa sekä naisten ja tyttöjen oikeuksien vahvistamista ja puolustamista kaikkialla maailmassa. Naisten asemaa käsittelevä kansalaisjärjestökomitea Genevessä koostuu edustajista, jotka tulevat noin 40:stä YK:n valtuuttamasta kansalaisjärjestöstä. Komitealla on neuvoa-antava asema Yhdistyneiden kansakuntien talous- ja sosiaalineuvostossa. Kirkko on yksi näistä järjestöistä Latter-day Saint Charities -järjestön kautta.

Ana Bonny on syntynyt Madridissa Espanjassa. Hänen vanhempansa olivat pioneereja kirkossa siellä liityttyään kirkkoon vuonna 1976. Äiti opetti sekä Anaa että tämän siskoa Silviaa palvelemaan aina Herraa kaikista elämän vaikeuksista huolimatta. ”Meitä on siunattu suuresti, koska meillä on ollut Jeesuksen Kristuksen evankeliumi jo varhaisesta iästä lähtien”, hän muistelee. Perhe muutti Sveitsin Geneveen kesällä 1982.

Vuonna 1997 Ana Bonny solmi avioliiton aviomiehensä Martin Bonnyn kanssa, joka on kotoisin Buenos Airesista Argentiinasta. Heillä on neljä lasta – kolme poikaa ja tyttö. Heidän poikansa Luis on jo kuollut. Kun Ana Bonny pohtii sitä, mitä se merkitsi hänelle ja hänen perheelleen, hän sanoo: ”Se oli hyvin erityinen kokemus, jonka ansiosta pystyimme tuntemaan taivaallisen Isämme syvää rakkautta, oppimaan ja tuntemaan, kuinka verho, joka erottaa tämän kuolevaisen valtakunnan taivaasta, oheni jättäen meille lähtemättömiä tunteita koko iankaikkisuudeksi.” Heidän vanhin poikansa Adam on naimisissa, ja kaksi muuta lasta, Beatriz ja David, asuvat edelleen heidän luonaan kotona.

Erityistehtävä tuli perheelle täytenä yllätyksenä. ”Olen hyvin kiitollinen siitä, että tunnen Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen rakkautta ja pystyn palvelemaan Häntä koko rakkaudellani ja koko halustani”, hän pohtii. Hän kokee, että hänen elämänsä on valmistanut häntä ymmärtämään paremmin tätä uutta vastuuta. ”Tehtäväni vaimona ja äitinä on ollut ja tulee aina olemaan se, joka opettaa minulle eniten sitä täydellistä ja syvää rakkautta, jota taivaallinen Isä tuntee jokaista lastaan kohtaan”, hän sanoo lopuksi.

Ryan Koch, joka johtaa kirkon osalta osallistumista Yhdistyneiden kansakuntien toimintaan, selittää sisar Ana Bonnyn tulevan työn merkitystä. ”Maailmanlaajuisina järjestöinä Yhdistyneet kansakunnat ja kirkko hyötyvät siitä, että niillä on monia ääniä eri puolilta maailmaa. Sisar Ana Bonnylla on täydellinen yhdistelmä uskoa, evankeliumin tuntemusta ja yhteiskunnallista sitoutumista, jotta hän voi luoda yhteyksiä ja verkostoitua kirkon nimissä naisten ja tyttöjen aseman kohottamiseksi maailmanlaajuisesti.”

Sisar Ana Bonny pohtii vastuuta, joka hänellä nyt on, ja vahvistaa, että jokaisen ihmisen tämän maan päällä ja varsinkin Hänen erityisten tyttäriensä jumalallisen arvon etsiminen on poikkeuksellinen ja syvällinen hengellinen seikkailu. ”Toiveeni on, että voisin tukea kaikkia naisia tässä maailmassa ja edistää kaikella rakkaudellani heidän jokaisen hyvinvointia.”