Uusi pääsiäiskonsertti "Lunastaja" kuvaa Kristuksen elämää ja palvelutehtävää hengellisen musiikin ja innoitetun taiteen avulla

Konsertti lähetetään 26. maaliskuuta, ja se on katsottavissa huhtikuun puoliväliin asti

Uusi pääsiäiskonsertti, joka juhlistaa Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen elämää ja palvelutehtävää, on Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon Euroopan vyöhykkeiden tuottama, ja se lähetetään 26. maaliskuuta 2023 alkaen. Konsertin ”Lunastaja” ohjelma sisältää musiikkia Jenny Oaks Bakerin albumilta ”Redeemer”, ja se kuvattiin hiljattain Jenny Oaks Bakerin sekä nuorten orkesterin ja kuoron kanssa Goshenissa Utahissa Yhdysvalloissa. Tämä on kuvauspaikka, jossa vuosia sitten kuvattiin Raamattu-aiheinen videosarja.

Vanhin Hans T. Boom, kirkon johtaja Euroopan pohjoisella vyöhykkeellä, sanoo: ”Tämä on ensimmäinen kerta, kun kirkko Euroopassa on tuottanut konsertin nimenomaan pääsiäisen aikaan. Kauniin musiikin, voimallisten kuvien ja maailmankuulujen eurooppalaisten taidemaalarien taiteen yhdistelmä tuo lisämerkityksen tähän hyvin erityiseen aikaan vuodesta. Toivomme, että kirkon jäsenet ja ystävät tuntevat innoitusta katsoessaan sitä ja että heissä kasvaa halu seurata Jeesusta Kristusta ja olla hyvänä vaikutuksena maailmalle.”

Ennen kutakin musiikkiesitystä esitellään eurooppalaisen taiteilijan tunnettu Kristus-keskeinen taideteos. Mukana on mestariteoksia Leonardo Da Vinciltä, Carl Blochilta, Angelica Kaufmannilta, Henrich Hofmannilta, Francisco de Zurbaránilta, Bertel Thorvaldsenilta, Simon Deweyltä ja muilta. Kertojana toimii ruotsalainen viihdetaiteilija Louis Herrey Frederiksborgin linnassa Tanskassa, missä sijaitsee tunnettu Carl Blochin galleria. Louis Herrey voitti veljiensä kanssa Eurovision laulukilpailun vuonna 1984.

Konserttia pohtiessaan Louis Herrey mainitsi uskovansa, että kaikki hyvä ja hyveellinen viittaa Kristukseen. ”Meitä pitää toisinaan vain muistuttaa. Tämä pääsiäiskonsertti on yksi niistä muistutuksista. Tunnen todella, että minulle on kunnia olla mukana tässä produktiossa, jossa esitellään kunnioitusta herättävää taidetta, joka muistuttaa meitä siitä, mitä meidän Herramme ja Vapahtajamme merkitsee meille, ja auttaa meitä keskittymään Hänen parantavaan voimaansa”, hän sanoi lopuksi.

Jenny Oaks Baker kertoo, että hänkin tuntee olevansa uskomattoman siunattu saadessaan olla mukana tässä Vapahtajasta Jeesuksesta Kristuksesta kertovassa produktiossa. ”Olen hyvin kiitollinen siitä, että voin esittää tätä Kurt Bestorin säveltämää ja sovittamaa innoitettua musiikkia Vapahtajan elämää kuvaavien kohtausten taustana. Toivon, että tämä produktio antaa kaikille mahdollisuuden tuntea Hengen ja tuo heitä lähemmäksi Jeesusta Kristusta.”

Konsertin formaatti ja katseluohjeet

Konsertti kuvataan englanniksi, ja se lähetetään 31 kielellä. Se lähetetään

kirkon maakohtaisilla verkkosivustoilla, YouTubessa ja Facebookissa sunnuntaina 26. maaliskuuta 2023 klo 19.00 (Suomen aikaa), ja se on katsottavissa huhtikuun 2023 puoliväliin asti.