Aihe

Atmit

• Atmit, etiopialainen puuroseos, joka perustuu vuosisatoja vanhaan reseptiin, on ravitseva sekoitus kaurahiutaleita, maitojauhetta, sokeria, suolaa sekä täydentäviä vitamiineja ja mineraaleja. Seos, jonka Brigham Youngin yliopiston ravintotieteilijät ovat hyväksi havainneet, auttaa lapsia ja vanhuksia, jotka ovat niin aliravittuja, etteivät voi sulattaa kokojyviä eivätkä karkeasta jauhosta valmistettua ruokaa.
  • Vuonna 2003 kirkko lähetti ensimmäisen lähetyksen Atmitia Etiopiaan lievittämään osaltaan nälänhätää, josta kärsi 12 miljoonaa ihmistä. Ensimmäisessä lähetyksessä seosta oli 36 tonnia.
  • Atmitia tuotetaan edelleen Salt Lake Cityn huoltotyöaukiolla ja sitä jaetaan nälänhädästä kärsiville ihmisille eri osissa maailmaa.