Aihe

Diakoni

Aaronin pappeuden vastuullinen virka, joka on yleensä 12–13-vuotiailla nuorilla miehillä. Diakoni on mukana jakamassa sakramentin (vastaa ehtoollista) kirkon jäsenille sunnuntain jumalanpalveluksissa. Diakonit voivat myös auttaa seurakunnan johtohenkilöitä pitämään huolta apua tarvitsevista sekä kirkon seurakuntakeskuksista ja niiden ympäristöstä.

Paikallisissa seurakunnissa diakonit on järjestetty koorumeihin, joiden johdossa on nuoria miehiä ja joissa he toimivat ja tukevat toisiaan pyrkimyksissään seurata Jeesusta Kristusta.