Aihe

Historiallisia paikkoja

Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko pitää erittäin tärkeänä historiansa säilyttämistä ja siitä muille kertomista. Kirkko ylläpitää useita kymmeniä historiallisia paikkoja, joissa kaikkiin uskontokuntiin kuuluvat voivat saada tärkeitä opetuksia historiasta, uskosta ja sitoutumisesta.

”Historialliset paikkamme auttavat meitä kertomaan myöhempien aikojen pyhien ainutlaatuisen tarinan”, kirkon historioitsija ja aikakirjanpitäjä vanhin Marlin K. Jensen on sanonut. ”Jokainen paikka on täynnä historiallisesti tarkkoja yksityiskohtia ja kiehtovia näyttelyjä, jotta ne auttaisivat ihmisiä ymmärtämään paremmin, keitä me olemme ja mikä on meille tärkeää.”

Kaikki kirkon historialliset paikat ovat maksuttomia ja avoinna yleisölle. Jotkin paikat ovat suuria ja käsittävät useita kohteita, kuten Nauvoo Illinoisin osavaltiossa tai Palmyra New Yorkin osavaltiossa. Toiset ovat pieniä, esimerkiksi vain patsas tai pieni rakennus, kuten Gadfield Elmin kappeli Englannissa tai mormonipataljoonan historiallinen muistomerkki San Diegossa Kalifornian osavaltiossa. Monissa paikoissa on tarjolla hauskaa toimintaa perheille.