Aihe

Humanitaariset palvelut

• Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko antaa humanitaarista apua järjestämällä hätäapu- ja kehitysprojekteja eri maissa joka puolella maailmaa. Projekteja toteutetaan vastaanottajien kansallisuudesta tai uskonnosta riippumatta.
  • Humanitaariseen palveluun voi kuulua hätäapua luonnonmullistuksissa, kuten maanjäristyksen tai tsunamin jälkeen, tai ihmisen aiheuttamissa katastrofeissa, kuten sodan ja nälänhädän vaikutuksissa. Se voi myös olla osa pitkäaikaista pyrkimystä vastata vakaviin ja jo pidempään jatkuneisiin inhimillisiin tarpeisiin kuten tarve vähentää tauteja.
  • Jo muutaman tunnin kuluessa katastrofista kirkko tekee yhteistyötä viranomaisten kanssa selvittääkseen, mitä tavaroita ja ruoka-aineita tarvitaan. Sitten tarvikkeet lähetetään alueelle viipymättä.
  • Kun kiireisimpiin tarpeisiin on vastattu, kirkko etsii muita tapoja auttaa yhteisön pitkäaikaisissa tarpeissa. Kirkon lähestymistapa on auttaa ihmisiä tulemaan omavaraisiksi opettamalla taitoja ja tarjoamalla resursseja itsenäiseen elämään.
  • Näiden avustusprojektien toteuttaminen on mahdollista lahjoitusten ansiosta, jotka tulevat pääosin kirkon jäseniltä mutta myös muilta ihmisiltä eri puolilla maailmaa. Kirkon humanitaarisiin palveluihin lahjoitetut rahat käytetään sataprosenttisesti avustustyöhön. Kirkko hoitaa itse omat yleiskustannuksensa.
  • Kirkon humanitaariset palvelut rahoittaa viittä jatkuvasti käynnissä olevaa maailmanlaajuista projektia auttaakseen ihmisiä tulemaan omavaraisemmiksi. Näitä hankkeita ovat vastasyntyneiden elvytyskoulutus, puhtaan veden projektit, pyörätuolien jakaminen, näkökykyä parantava hoito sekä tuhkarokkorokotukset.