Juhlistakaa pääsiäistä Euroopassa laulamalla ”Messias”-oratoriota tabernaakkelikuoron kanssa

Messiah_SingWithTabChoirDownload Photo

Messias-oratorio on yksi tunnetuimmista, rakastetuimmista ja useimmin esitetyistä kuoroteoksista koko läntisessä musiikkituotannossa. Oratorio, jonka Georg Friedrich Händel sävelsi vuonna 1742 ainoastaan 24 päivässä Charles Jennensin kokoamaan pyhien kirjoitusten tekstiin, kertoo Kristuksen elämästä kolmessa osassa: Hänen syntymästään Hänen kuolemaansa ja lopuksi Hänen ylösnousemukseensa.

Tänä vuonna Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko kutsuu kaikkia juhlistamaan pääsiäistä Händelin Messias-oratorion kera, jonka The Tabernacle Choir and Orchestra at Temple Square esittää. Se lähetetään sunnuntaina 4. huhtikuuta klo 12 virallisilla Facebook-sivuilla ja maiden verkkosivustoilla. Maissa, jotka noudattavat ortodoksista kalenteria, äänitettyä lähetystä voi seurata sunnuntaina, 2. toukokuuta klo 11 (CET, Keski-Euroopan aikaa).

Tämä erityinen Messias-oratorion esitys äänitettiin ja lähetettiin kaikkialle maailmaan pääsiäisenä 2018. Nimekkäinä vierailevina solisteina olivat Amanda Woodbury, Tamara Mumford, Tyler Nelson ja Tyler Simpson. Tämän äänitetyn esityksen uudelleen lähettämisen ansiosta vuonna 2021 yksilöt ja perheet ympäri maailman voivat päästä lähemmäksi Jeesusta Kristusta kodeissaan Messias-oratorion tekstin ja musiikin avulla.

Kuinka täydentää Messias-oratorion katsomiskokemusta

Tässä on lisäaineistoa, joka auttaa teitä täydentämään kokemustanne, kun katsotte kuoron ja orkesterin Messias-esitystä (linkit ohjaavat englanninkieliseen sisältöön).

Muita lähteitä liittyen Händelin Messias-oratorioon

Tabernaakkelikuoron verkkosivusto (tabchoir.org/messiah) sisältää monia runsaita tietolähteitä Händelistä, Messias-oratorion kirjoittamisesta, Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon johtohenkilöiden puheita Messias-oratoriosta jne. Näitä lähteitä voi käyttää ennen kotona tapahtuvaa äänitteen kuuntelemista tai sen jälkeen. Jotkin näistä lähteistä ovat myös saatavilla espanjaksi, portugaliksi, ranskaksi ja saksaksi.