Kirkko vastaa Yhdysvaltain korkeimman oikeuden antamaan päätökseen koskien samaa sukupuolta olevien avioliittoja

”Päättämällä, että lakialoite 8:n kannattajilta puuttui peruste tuoda tämä asia oikeuteen, korkein oikeus on nostanut esiin huolestuttavia kysymyksiä siitä, kuinka demokraattinen ja juridinen järjestelmämme toimii. Monet kalifornialaiset ihmettelevät, onko järjestelmässä jotakin perustavanlaatuista vialla, kun heidän valtiovaltansa ei puolusta eikä suojele kansanäänestyksen tulosta, joka kuvastaa heidän osavaltionsa asukkaiden enemmistön näkemyksiä.

Lisäksi päätös synnyttää vaikutuksillaan lisää monisyisiä juridisia ongelmia, jotka täytyy ratkaista.

Oikeuden päätöksestä riippumatta kirkko pysyy peruuttamattomasti sitoutuneena vahvistamaan perinteistä miehen ja naisen välistä avioliittoa, joka on tuhansien vuosien ajan osoittautunut parhaaksi ympäristöksi lasten hoivaamiseen. Huomionarvoista on, että oikeuden päätös ei muuta avioliiton määritelmää lähes kolmessa osavaltiossa neljästä.”

marriage