Legendaarinen leipuri vastaa FamilySearchin haasteeseen

Yksi maailman tunnetuimmista leipureista on ottanut vastaan haasteen auttaa tämän vuoden RootsTech-sukututkimus- ja teknologiakonferenssin lanseeraamisessa. Apollonia Poilâne, Pariisissa sijaitsevan legendaarisen Poilâne-leipomon toimitusjohtaja, matkusti läheiseen Versaillesiin FamilySearch Internationalin järjestämään tapahtumaan.

Poilane Bakery Rootstech 01
Apollonia Poilâne. Valokuvan lähdemerkintä: Philippe Vaures Santamaria. 2022 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

Apollonian isoisän Pierren vuonna 1932 perustama leipomo on kuuluisa leivistään, erityisesti lähes kahden kilon painoisesta Miche Sourdough -leivästä, jota myydään nykyään ympäri maailmaa johtaville ravintoloille ja vaativille yksityisasiakkaille.

Harvardissa opiskellusta Apolloniasta, joka syntyi New York Cityssä, tuli leipomon toimitusjohtaja jo 18-vuotiaana, kun hänen vanhempansa Lionel ja Irena saivat traagisesti surmansa helikopterionnettomuudessa.

Poilane Bakery Rootstech 02
Kulissien takana maailmankuulussa Poilâne-leipomossa Pariisissa. 2022 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

Hän kertoi Versaillesin Palais des Congrèsissa edustajille ja vieraille, ettei hänellä ollut valtavasta surustaan huolimatta muuta vaihtoehtoa kuin jatkaa vanhempiensa merkittävää työtä.

Paikalla oli tapahtuman asiantuntijoita, jotka yllättivät Apollonian tämän sukuhistoriaa koskevilla tiedoilla. Apollonia iloitsi huomatessaan, että jotkut sukulaiset olivat olleet maanviljelijöitä, mikä viittaa siihen, että he olivat kenties viljelleet vehnää, joka nykyään on hänen oman liiketoimintansa peruselementti.

Poilane Bakery Rootstech 03
Ilmoittautuminen RootsTech 2022 -tapahtumaan on nyt avattu.2022 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

Tapahtumaan osallistui myös FamilySearch Internationalin toimitusjohtaja Steve Rockwood sekä arkistonhoitajia ja sukututkimusasiantuntijoita eri puolilta Eurooppaa. RootsTech 2022 järjestetään verkon välityksellä 3. maaliskuuta – 5. maaliskuuta. Voit rekisteröityä maksutta sivustolla www.rootstech.org