Maailmanlaajuinen pyrkimys tuoda ”Valoa maailmaan” tuottaa lahjoituksia hyväntekeväisyyteen

Lahjoitusautomaatteja kymmenellä paikkakunnalla

Yleisö on ostanut lähes 159 000 tuotetta Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon järjestämässä maailmanlaajuisessa hankkeessa. Valoa maailmaan – yhdelle kerrallaan -hanke, jonka tavoitteena on lahjoittaa hädässä oleville jouluna 2019, alkoi virallisesti 1. joulukuuta, ja hanke jatkuu joulukuun loppuun. Tämä on hankkeen neljäs vuosi.

Aloitustapahtumia järjestettiin suosittujen lahjoitusautomaattien luona. Näitä lahjoitusautomaatteja on sijoitettu kymmenelle paikkakunnalle Yhdistyneessä kuningaskunnassa, Yhdysvalloissa ja Filippiineillä.

Automaatit helpottavat lahjoittamista maailmanlaajuisille hyväntekeväisyysjärjestöille, kuten UNICEF, Church World Service, WaterAid, Water For People ja International Medical Corps.

Tähän päivään mennessä näiden punaisten automaattien avulla hyväntekeväisyysjärjestöille on lahjoitettu lähes 3,9 miljoonaa Yhdysvaltain dollaria. Lahjoittajat ovat pyyhkäisseet automaateissa luottokorttejaan yli 100 000 kertaa.

Lahjoitusautomaateilla on ostettu miltei 63 000 kanaa, suunnilleen 1,6 miljoonaa ateriaa, lähes 955 000 rokotetta, yli 3 500 kenkäparia ja yli 7 200 silmälasit.

Yhdysvalloissa automaatteja on näillä paikkakunnilla: Gilbert Arizona, San Jose Kalifornia, Denver Colorado, Laie Oahu Havaiji, Las Vegas Nevada, New York City New York sekä Orem ja Salt Lake City Utah. Muualla maailmassa automaatteja on sijoitettu Lontooseen Englannissa ja Manilaan Filippiineillä.

Esiintyjät eri puolilla maailmaa ovat osallistuneet hankkeeseen välittämällä sanomaa musiikin kautta.

Valoa maailmaan -hanke on kerännyt myös median huomiota viime viikkoina, kuten Daily Mail -lehden esittämä uutisointi Lontoossa.

Erityinen sunnuntaijumalanpalvelus

Seurakunnat kaikkialla kirkossa pitävät erityisen joulujumalanpalveluksen sunnuntaina 22. joulukuuta. Kaikki ovat tervetulleita osallistumaan tunnin pituiseen kokoukseen, joka keskittyy Kristukseen. Näiden Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon jumalanpalvelustilaisuuksien paikat ja aikataulut löytyvät seurakuntakeskusten paikannin -ohjelmalla sivustolla churchofjesuschrist.org.