Myöhempien aikojen pyhien johtajat tähdentävät henkilökohtaista rauhaa maailmanlaajuisen kuohunnan keskellä

Uusista temppeleistä ilmoitettiin maailmanlaajuisessa tapahtumassa – mukaan lukien temppelistä Barcelonaan Espanjassa ja Birminghamiin Yhdistyneessä kuningaskunnassa

Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon ylimmät johtajat korostivat tämän uskontokunnan puolivuosittaisessa maailmanlaajuisessa yleiskonferenssissa (lauantaina ja sunnuntaina 2. ja 3. huhtikuuta 2022) tietä henkilökohtaiseen rauhaan Jeesuksen Kristuksen avulla huolimatta sodan ja konfliktien aiheuttamista tuhoista.

GC-summary-01.JPG
Presidentti Russell M. Nelson ja hänen vaimonsa, sisar Wendy Nelson. 2022 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

Kirkon presidentti Russell M. Nelson tuomitsi aseellisen konfliktin ja sanoi sen olevan ”kauhistuttava rikkomus kaikkea sitä vastaan, mitä Herra Jeesus Kristus on opettanut ja mitä Hän edustaa”. Hän pyysi kuulijoita ”tekemään kaiken voitavanne lopettaaksenne henkilökohtaiset ristiriidat, joita tällä hetkellä raivoaa sydämessänne ja elämässänne”.

GC-summary-02.jpg
Konferenssikeskus Salt Lake Cityssä Utahissa Yhdysvalloissa. 2022 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

Presidentti Nelson painotti sitä, miten kipeästi tarvitaan ”myönteistä hengellistä liikevoimaa”, joka ”saa meidät kulkemaan eteenpäin sen pelon ja epävarmuuden keskellä, jota pandemia, tsunamit, tulivuoren purkaukset ja aseelliset vihamielisyydet aiheuttavat”.

Sisar Susan H. Porter, vasta kutsuttu Alkeisyhdistyksen (lasten järjestön) ylijohtaja, sanoi: ”Vaikka saatatte tuntea olevanne yksin elämän myrskyjen raivotessa, te voitte loistaa valoa väärinymmärryksen, hämmennyksen ja epäuskon pimeyteen.”

GC-summary-03.JPG
Myöhempien aikojen pyhiin kuuluvia naisia ja nuoria naisia saapuu yleiskonferenssin naisten kokoukseen. 2022 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

”Teidän Kristukseen uskomisen valonne voi olla vakaa ja varma ja johdattaa ympärillänne olevat turvaan ja rauhaan. – – Sydämet voivat muuttua ja ihmisten elämää voidaan siunata, kun tarjoamme ripauksen suolaa, lusikallisen hapatetta ja valon säteen”, hän lisäsi puhuessaan konferenssin naisten kokouksessa.

GC-summary-04.JPG
Sisar Susan H. Porter, Alkeisyhdistyksen (lastenjärjestön) ylijohtaja. 2022 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

Vanhin Patrick Kearon seitsemänkymmenen koorumien johtokunnasta lohdutti niitä, jotka ovat kärsineet hyväksikäytöstä tai muista tragedioista elämässään. ”Armollisella Vapahtajallamme, joka on voittanut pimeyden ja turmeluksen, on voima korjata kaikki vääryydet”, hän sanoi. ”Jeesus on voittanut tämän maailman väärinkäytökset antaakseen teille voimaa, jotta ette pelkästään selviytyisi, vaan että jonakin päivänä pääsisitte niiden yli ja jopa voittaisitte.”

GC-summary-05.jpeg
Vanhin Patrick Kearon seitsemänkymmenen koorumien johtokunnasta. 2022 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

Vanhin Neil L. Andersen kahdentoista apostolin koorumista kutsui lisää rauhantekijöitä maailmaan. ”Kun meillä on kilpenämme usko Jeesukseen Kristukseen, meistä tulee rauhantekijöitä, jotka sammuttavat eli tyynnyttävät, jäähdyttävät tai tukahduttavat kaikki vastustajan palavat nuolet”, hän julisti. Rauhantekijänä oleminen ei ole samaa kuin passiivisuus. Sen sijaan, vanhin Andersen selitti, rauhantekijät ”ovat vakuuttavia Vapahtajan tavalla”.

GC-summary-06.JPG
Vanhin Neil L. Andersen kahdentoista apostolin koorumista. 2022 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

Tapahtuma, joka pidettiin Salt Lake Cityn konferenssikeskuksessa Utahissa Yhdysvalloissa, oli avoinna yleisölle ensimmäistä kertaa koronapandemian alkamisen jälkeen, mutta osallistujamäärä rajattiin 10 000 henkilöön.

Huhtikuun 2022 yleiskonferenssissa tiedotettiin 12 uuden johtohenkilön kutsumisesta. Nämä kutsumiset koskevat kuutta johtavana auktoriteettina palvelevaa seitsenkymmentä sekä Apuyhdistyksen (naisten järjestö) ja Alkeisyhdistyksen uusia ylimpiä johtokuntia. Apuyhdistyksen ja Alkeisyhdistyksen uudet johtohenkilöt aloittavat palvelemisen 1. elokuuta. Yleiskonferenssin johtohenkilöiden kokouksessa 31. maaliskuuta tiedotettiin 45 uudesta vyöhykeseitsenkymmenestä, jotka ovat kotoisin 23 maasta, mukaan lukien kuusi Euroopan vyöhykkeeltä. Vyöhykeseitsenkymmenille annetaan tehtävä palvella tietyillä alueilla.

Kaksipäiväisen konferenssin päättyessä presidentti Russell M. Nelson ilmoitti suunnitelmista rakentaa 17 uutta temppeliä eri puolille maailmaa, mukaan lukien kaksi Eurooppaan. Barcelonan pyhästä rakennuksesta tulee  Madridin temppelin lisäksi Espanjan toinen temppeli. Birminghamin temppelistä tulee Yhdistyneen kuningaskunnan kolmas. Lontoon temppeli vihittiin käyttöön vuonna 1958 ja Prestonin temppeli avattiin vuonna 1998. Englannissa on kirkon vanhin yhtäjaksoisesti toiminut seurakunta.