RootsTech 2021 – maksuton ja virtuaalinen

Jo muutamien päivien kuluessa maailman suurin sukututkimuskonferenssi tulee kotien kuvaruuduille. RootsTech Connect -konferenssi järjestetään 25.–27. helmikuuta 2021 ensimmäisen kerran verkkotapahtumana. Tapahtumaa isännöi FamilySearch, Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon sponsoroima voittoa tavoittelematon järjestö, ja ilmoittautumiset ovat täysin maksuttomia ja avoimia kaikille.

Menneinä vuosina kymmenet tuhannet ihmiset ovat kerääntyneet Salt Lake Cityyn Utahin osavaltiossa Yhdysvalloissa osallistuakseen tapahtumaan. Lokakuussa 2019 järjestö laajensi kansainvälisiä rajojaan ja piti konferenssin Lontoossa. Jatkuvan koronapandemian vuoksi RootsTech Connect 2021 järjestetään nyt kokonaan virtuaalisena.

Osa pääpuhujista tulee Italiasta ja Yhdistyneestä kuningaskunnasta, ja luokkia järjestetään englanniksi, espanjaksi, portugaliksi, ranskaksi, saksaksi, italiaksi ja venäjäksi sekä 35 muulla kielellä. Tämän ansiosta tämänvuotinen kolmipäiväinen tapahtuma kiinnostanee merkittävällä tavalla eurooppalaisia osallistujia.

RootsTech-2021_aa.jpg
RootsTech Connect 2021 toteutetaan täysin virtuaalisena.© 2021 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.

”Eurooppalaiset sukututkimusasiantuntijat ovat laatineet luokkia paikallisesti useilla eurooppalaisilla kielillä”, selittää Paulo Pereira, FamilySearchin markkinointijohtaja Euroopassa. ”Tämä on korvaamaton kokemus, joka kattaa koko maailman. Sen tarkoituksena on innoittaa yksittäistä osallistujaa jokaisessa maassa, kulttuurissa ja kielessä.”

Yli 200 000 osallistujaa yli 200 maasta ja territoriosta on jo ilmoittautunut, mukaan lukien yli 15 000 ilmoittautunutta 43 Euroopan maasta.

RootsTech Connect 2021 tarjoaa sisältöä sekä suorana lähetyksenä että tallenteena lähetyksen jälkeen, jotta voidaan huomioida tapahtuman maailmanlaajuisen yleisön aikavyöhyke-erot. Lisäksi sessiot tulevat katsottaviksi tallenteina tapahtuman päättymisen jälkeen.

Koko konferenssin ajan osallistujat voivat olla vuorovaikutuksessa esittäjien, näytteilleasettajien ja muiden osallistujien kanssa suoran chatin sekä kysymys- ja vastaussessioiden avulla.

”Tästä tulee maailmanluokan tapahtuma, jossa juhlistetaan perheitä, sukuja, kulttuureja ja perinteitä maailman joka kolkasta. Siinä esitellään ensiluokkaista musiikkia, ruokareseptejä, kulttuuria ja kertomuksia, joita käyttäjät eri puolilta maailmaa ja varsinkin eurooppalaisista maistamme ovat jakaneet”, sanoo Pereira. ”Liity tähän unohtumattomaan virtuaalitapahtumaan satojen tuhansien kanssa ympäri maapalloa. Et tule katumaan sitä.”

Konferenssin pääpuhujien joukossa on muun muassa New York Timesin bestseller -listalle päässyt kirjailija ja kansainvälinen motivoiva puhuja Nick Vujicic, BBC-draamasarjojen palkintoja saanut näyttelijä Sunetra Sarker ja italialainen pianisti, säveltäjä ja kapellimestari Francesco Lotoro, joka on kerännyt juutalaisten joukkomurhan aikana vankeudessa sävellettyä musiikkia. Muut pääpuhujat tulevat Australiasta, Intiasta, Uruguaysta, Meksikosta ja Yhdysvalloista.

Osana tätä juhlatapahtumaa Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko isännöi ”Discovery Day” -tilaisuuden, jossa puhuvat vanhin Jeffrey R. Holland kahdentoista apostolin koorumista ja hänen vaimonsa Patricia. He puhuvat siitä, miten tärkeää on luoda yhteys sukuumme, kotimaahamme ja esivanhempiimme.

Lisäksi vanhin David A. Bednar, vanhin Gary E. Stevenson ja vanhin Dale G. Renlund, myös kahdentoista apostolin koorumista, johtavat temppeli- ja sukututkimustyön johtajien koulutuskokouksen. Samoin 11–35-vuotiaita nuoria ja nuoria aikuisia kutsutaan osallistumaan erityiseen toimintaan nimeltä ”Our Quest for Connection” [Yhteyden etsintämme].

Opi lisää ja ilmoittaudu RootsTech Connect 2021 -tapahtumaan maksutta sivustolla rootstech.org.