Erityinen videoviesti toivosta ja parantumisesta on tulossa profeetalta 20. marraskuuta

Russell M. Nelson, Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon profeetta ja presidentti, esittää maailmalle erityisen videoviestin 20. marraskuuta 2020 klo 20 Suomen aikaa.

President Russell M. Nelson
Russell M. Nelson© 2020 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.

Tämä 11 minuutin video keskittyy tapoihin, joilla voimme saada toivoa ja parantumista Jeesuksen Kristuksen avulla tänä merkittävän maailmanlaajuisen pirstaloitumisen ja epävakauden aikana. Video julkaistaan presidentti Nelsonin sosiaalisen median tileillä (Facebook, Instagram, Twitter) sekä kirkon ensisijaisella YouTube-kanavalla 31 kielellä.* Videota voi heti sen jälkeen katsoa  sivustolla uutiset.jeesuksenkristuksenkirkko.org ja kirkon evankeliumiaiheisessa mediasisällössä sekä ladata sieltä.

Presidentti Nelson on ollut Herran Jeesuksen Kristuksen apostoli vuodesta 1984. Hänestä tuli kirkon virkaiältään vanhin johtohenkilö tammikuussa 2018. Hänen aikaansa presidenttinä ovat luonnehtineet maailmanlaajuinen palvelutehtävä (hän on käynyt 32 maassa ja Yhdysvaltain territoriossa), temppelien (pyhimpien rakennustemme) lisääntynyt rakentaminen sekä perusteelliset muutokset organisaatiossa. Huhtikuun 2018 yleiskonferenssista alkaen, jolloin presidentti Nelson hyväksyttiin kirkon presidentiksi, hän alkoi esitellä lukuisia muutoksia, joiden tarkoituksena oli auttaa pyhiä palvelemaan paremmin Jeesuksen Kristuksen tavoin ja korostaa enemmän maailman Vapahtajan keskeistä asemaa kaikessa, mitä kirkko tekee.

Ennen kuin presidentti Nelsonista tuli maailmanlaajuisen uskontokunnan johtaja, hän oli uraauurtava sydänkirurgi. Työskennellessään erikoistuvana kirurgina Minnesotassa vuonna 1951 hän auttoi ensimmäisen avosydänleikkauksessa käytettävän sydän-keuhkokoneen tutkimisessa ja kehittämisessä. Hän suoritti ensimmäisen avosydänleikkauksen Utahissa vuonna 1955. Hän on palvellut verisuonikirurgiayhdistyksen puheenjohtajana, Amerikan rintaontelokirurgian lautakunnan johtajana, Amerikan sydänyhdistyksen sydän- ja verisuonikirurgian neuvoston puheenjohtajana ja Utahin osavaltion lääketieteellisen seuran johtajana. Hän on kirjoittanut monia lukuja lääketieteellisiin oppikirjoihin ja muihin julkaisuihin. Hän on luennoinut ja vieraillut ammattinsa puolesta monissa järjestöissä eri puolilla Yhdysvaltoja ja muissa maissa.

Presidentti Nelsonilla on 10 lasta (9 tytärtä ja 1 poika), 57 lastenlasta ja 127 lastenlasten lasta. Hänen ensimmäinen vaimonsa (ja heidän 10 lapsensa äiti) Dantzel kuoli lähes 16 vuotta sitten. Kaksi heidän tyttäristään (Wendy ja Emily) on kuollut syöpään. Hän ja hänen toinen vaimonsa Wendy ovat olleet naimisissa vuodesta 2006 lähtien.

* Video julkaistaan seuraavilla kielillä: albania, arabia, cebu, englanti (tekstitys), espanja, hollanti, indonesia, italia, japani, kantoninkiina, khmer, korea, mandariinikiina, mongoli, norja, portugali, ranska, romania, ruotsi, saksa, samoa, suomi, tagalog, tahiti, tanska, thai, tonga, tšekki, ukraina, unkari ja venäjä.