Sisar Eubank puhui YK:n konferenssissa Genevessä

Myöhempien aikojen pyhien johtohenkilö puhui pakolaisten ja vähemmistöuskontojen suojelemisesta

Sisar Sharon Eubank, joka on Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon humanitaarisen avun toimijan LDS Charities -järjestön johtaja, oli yksi kutsutuista pääpuhujista toisessa uskontoon, rauhaan ja turvallisuuteen keskittyneessä maailmanlaajuisessa huippukokouksessa, joka järjestettiin Yhdistyneiden kansakuntien päämajassa Genevessä.

Tämän korkean tason konferenssin järjestäjinä toimivat International Association for the Defense of Religious Liberty [Kansainvälinen uskonnonvapauden puolustamisen järjestö] ja United Nations Office on Genocide Prevention and the Responsibility to Protect [Yhdistyneiden kansakuntien kansanmurhien estämisen ja suojeluvastuun edistämisen toimisto]. Sen tarkoituksena oli esittää tehokkaita keinoja rakentaa siltoja, vaalia mukaan ottamista ja vastustaa vihapuhetta, mikä parantaa vähemmistöuskontojen suojelemista.

Sisar Eubank, joka palvelee kirkon maailmanlaajuisen naisten järjestön Apuyhdistyksen ylimmässä johtokunnassa, tähdensi uskonnon roolia yhteiskunnassa ja korosti sitä, että valtakunnalliset päättäjät voivat ja heidän tuleekin työskennellä uskonnollisten järjestöjen kanssa.

”Uskonnolliset ryhmät ovat olleet aktiivisia kouluttaen nuoria, huolehtien lapsista ja iäkkäistä sekä tarjoten terveydenhuoltoa kauemmin kuin mitä maalliset hallitukset ovat olleet olemassa”, hän sanoi. ”Meidän tulisi odottaa, että niiden viisaus koulutuksen, lapsista ja iäkkäistä huolehtimisen sekä terveydenhuollon suhteen on syvällistä ja voimallista.”

”Tämän kumppanuuden ansiosta uskonnolliset järjestöt voivat kokoontua ja edistää suvaitsevaisuutta ja yhteistyötä uskonnollisten ja maallisten toimielinten välillä”, sisar Eubank lisäsi ja esitti, että päämäärät kuten Yhdistyneiden kansakuntien kestävän kehityksen tavoitteet ovat todennäköisemmin saavutettavissa, kun kirkot ovat kuvassa mukana.

Lisäksi hän neuvoi, että paras vastalääke vihapuheeseen, uskonnolliseen suvaitsemattomuuteen ja uskonnollisten ryhmien harjoittamaan syrjintään on parempi uskonto. ”Paras vastaus islamistisiin ääriryhmiin on aito islam, aivan kuten ratkaisu kristinuskon ääriryhmiin on aito kristinusko.”

”Juuri se, mikä uskonnossa on parasta, kukistaa uskonkäsitysten vääristyneet versiot”, sisar Eubank sanoi lopuksi.