Sosiaalisen median kampanja Euroopassa levittää ystävällisyyden sanomaa

Lokakuussa Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon Euroopan vyöhykkeellä tähdennettiin ystävällisyyden yleismaailmallisuutta ja tärkeyttä kampanjassa nimeltä ”Muista olla ystävällinen”.

Kindness Campaign01
Kohtaus videosta "Lapset tietävät parhaiten".2021 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

Tämä sarja muistuttaa ihmisiä kaikkialla velvollisuudesta kohdella toisiamme rakastavasti ja kunnioittavasti.

Kampanjaan kuului kahdeksan lyhyttä videota. Videoita julkaistiin säännöllisesti; lokakuussa lähetettiin uusi video kaksi kertaa viikossa sosiaalisen median alustoilla kuten YouTube, Facebook ja Instagram.

Kun videot oli julkaistu, ne tavoittivat satoja katsojia ja vaikuttivat monien elämään. Vaikka ne ovat katsottavissa useilla sosiaalisen median alustoilla, joitakin parhaista vuorovaikutustilanteista on tapahtunut Facebookissa. Monet vastasivat innokkaasti: ”Aamen!”, kun taas toiset tunsivat, että heidän sydäntään oli kosketettu, ja he sanoivat: ”Oi kuinka ystävällistä, tämä saa minut itkemään” ja ”Rakastan tätä. Se pelasti päiväni.”

”On helppoa laittaa televisio päälle tai mennä verkkoon ja löytää lukemattomia esimerkkejä kiistelystä, ristiriidoista ja vihamielisyydestä, mutta emme aina näe, että on paljon useampia ihmisiä, jotka yrittävät tehdä hyvää yksinkertaisin ystävällisin teoin. Näillä on taipumus hukkua sensaatiomaisempien kielteisten tapauksien alle”, sanoo Brian Cordray, vyöhykkeen julkaisupalvelujen johtaja.

”Ihmiset saavat kuitenkin innoitusta mennä ja tehdä samoin, kun he näkevät muiden korjaavan ystävällisyyden tuomaa ilon ja siunausten satoa”, hän lisää.

Erityisesti yksi video tavoitti 3,4 miljoonaa ihmistä ja sai 1,5 miljoonaa katselukertaa. Luvut sivuun jättäen Cordray sanoo myös: ”Vapahtajamme oli ystävällisyyden ruumiillistuma ja näytti meille esimerkkiä, kun Hän käski meitä rakastamaan lähimmäistämme. Siihen sisältyy selvästikin määräys olla ystävällinen.”

Kindness Campaign02
Kohtaus videosta "Yhtä vanhurskaudessa".2021 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

Yksi Jeesuksen Kristuksen kirkon jäsenten uskonkäsityksistä on noudattaa Jeesuksen Kristuksen esimerkkiä osoittamalla rakkautta toisiamme kohtaan. Levittäessään sanomia ystävällisyydestä kirkko pyrkii innoittamaan ystävällisyyteen eri puolilla maailmaa alkaen kodeista ja ulottuen yhteisöihin, kaupunkeihin ja maihin kaikkialla maapallolla.

Videoissa joko korostetaan kirkon johtajien opetuksia tai yksinkertaisesti osoitetaan esimerkein, millä tavoin me voimme olla ystävällisempiä. Nämä kirkon presidentin – Russell M. Nelsonin – sanat videolla nimeltä ”Rauhantekijöitä omassa elämässämme” kiteyttävät videoiden yleisen teeman:

”Rauha on mahdollinen. Me voimme oppia rakastamaan muita ihmisiä kaikkialla maailmassa.” Toiveena on innoittaa paitsi Jeesuksen Kristuksen kirkon jäseniä myös kaikkiin uskontokuntiin kuuluvia tuntemaan entistä suurempaa rakkautta ja ystävällisyyttä toisiaan kohtaan.

Kindness Campaign03
Kohtaus videosta "Rauhantekijöitä omassa elämässämme".2021 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

Nyt kun videosarja on saatavana internetissä, kirkko kannustaa katsojia osallistumaan kutsuun toimia: Muista olla ystävällinen.

Linkit kaikkiin kampanjavideoihin:

Ystävällisyyden aikaansaama sydämenmuutos