Aihe

Temppelin avointen ovien päivät

Kun Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko rakentaa uuden temppelin, tuo pyhä rakennus on avoinna yleisökierroksille. Jokainen voi osallistua näihin avointen ovien tilaisuuksiin, jotka kestävät yleensä muutaman viikon. Sen jälkeen temppeli vihitään käyttöön virallisesti, ja se on avoinna vain niille kirkon jäsenille, jotka ovat aktiivisesti mukana kirkon toiminnassa.

Avointen ovien päivinä kävijät oppivat lisää temppelien tarkoituksesta ja siitä, miksi ne ovat tärkeitä myöhempien aikojen pyhille. Avointen ovien tilaisuuksissa näytetään ensin lyhyt esittelyvideo ja sitten vapaaehtoinen tutustumiskäynnin opas vie kävijät temppeliin. Temppelissä opas selittää kunkin huoneen tarkoituksen, joka voi olla opettaminen, avioliittoon vihkiminen tai kastaminen. Opas selittää myös lyhyesti tähän tarkoitukseen liittyviä myöhempien aikojen pyhien uskonkäsityksiä. Tutustumiskäynnin lopuksi kävijät johdatetaan vastaanotto- ja tarjoilualueelle, jossa on vapaaehtoisia vastaamassa lisäkysymyksiin.

Temppelin avointen ovien tilaisuudet ovat maksuttomia, mutta joskus suuren kysynnän vuoksi saatetaan edellyttää lippuja. Kaikille avointen tutustumiskierrosten lisäksi temppelin avointen ovien päivinä on usein tutustumiskierroksia naapurustolle, urakoitsijoille, rakennustyöläisille, paikallisen median edustajille sekä kutsutuille arvohenkilöille paikkakunnalla tai valtiovallan edustajille.

Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon jäsenille temppeli on Herran huone, pyhin paikka maan päällä. Temppelipalvelus sitoo perheen yhteen ikuisesti, opettaa elämän tarkoitusta ja selittää Jumalan pelastussuunnitelmaa. Temppelissä käyminen edistää henkilökohtaista hengellistä kasvua ja vahvistaa myöhempien aikojen pyhien sitoumusta noudattaa Jeesuksen Kristuksen esimerkkiä.

Tällä hetkellä eri puolilla maailmaa on 134 toiminnassa olevaa temppeliä ja 26:sta on ilmoitettu tai ne ovat rakenteilla.