Vanhin Ballard ja vanhin Bednar vierailivat seitsemässä Euroopan maassa

Kaksi Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon apostolia tapasi uskollisia jäseniä seitsemässä Euroopan maassa 6.–14. syyskuuta 2014. Vanhin M. Russell Ballard ja vanhin David A. Bednar osallistuivat kokouksiin ja konferensseihin naisten, nuorten naimattomien aikuisten, lähetyssaarnaajien, seurakuntien johtohenkilöiden ja jäsenten kanssa antaakseen opetusta ja mielenylennystä.

Vanhin Ballard ja vanhin Bednar ovat Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon kahdentoista apostolin koorumin jäseniä. Heidän Euroopan-vierailullaan mukana olivat vanhin Donald L. Hallstrom seitsemänkymmenen johtokunnasta sekä vanhin José A. Teixeira, vanhin Patrick Kearon ja vanhin Timothy J. Dyches Euroopan vyöhykkeen johtokunnasta.

”Vanhin Ballardin ja vanhin Bednarin käynti on ollut käännekohtana monelle, jotka kuulivat heidän puhuvan. Miehet ja naiset ovat uudistaneet sitoumuksensa seurata Jeesusta Kristusta ja olla hyvään vaikuttavana voimana maailmassa”, sanoi vanhin Teixeira.

Vierailunsa aikana vanhin Ballard ja vanhin Bednar puhuivat kirkon jäsenille Hollannissa, Norjassa, Ruotsissa, Saksassa, Suomessa, Sveitsissä ja Tanskassa. Tuhannet kokoontuivat kuulemaan heidän neuvojaan.

Apostolin virka on korkein pappeusvirka kirkossa. Apostolit palvelevat koko elämänsä ajan ja ovat Jeesuksen Kristuksen erityisiä todistajia maailmalle. He muodostavat kirkon korkeimmat johtoryhmät.