Vanhin ja sisar Gong puhuvat RootsTech-konferenssin Family Discovery Day -tapahtumassa

Lähetys on lauantaina 4. maaliskuuta 2023

Vanhin Gerrit W. Gong Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon kahdentoista apostolin koorumista ja sisar Susan Gong ovat pääpuhujia RootsTech-konferenssin viimeisenä päivänä pidettävässä Family Discovery Day -tapahtumassa. Kyseessä on maailmanlaajuinen sukututkimuskokoontuminen, joka järjestetään sekä paikan päällä että virtuaalisesti 2.–4. maaliskuuta 2023.

Vanhin ja sisar Gongin esitys lähetetään lauantaina 4. maaliskuuta klo 13.30 Kalliovuorten normaaliaikaa osoitteessa rootstech.org, RootsTech YouTubessa, osoitteessa broadcasts.churchofjesuschrist.org sekä Evankeliumiaiheinen kirjasto -sovelluksessa.

Mikä on Family Discovery Day?

RootsTechia isännöi vuosittain FamilySearch International, ja sitä tukee Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko. Tarkoituksena on auttaa ihmisiä yhdistymään ja saamaan voimaa suvustaan – menneiltä, nykyisiltä ja tulevilta sukulaisilta.

Family Discovery Day on RootsTechin aikana järjestettävä yksipäiväinen tapahtuma, joka on suunniteltu nimenomaan myöhempien aikojen pyhiä varten.

Tämän vuoden teema RootsTechissa on ”Yhdistäminen” – ihmisten, perinteiden, kertomusten, muistojen, tekniikan, keksintöjen, yhteisöjen ja perheiden yhdistäminen.

”Toisinaan luulemme, että päätöksemme vaikuttavat vain itseemme”, vanhin Gong sanoo. ”Sukumme tutkiminen muistuttaa meille asian olevan toisin. Meillä on enemmän yhteyksiä sukupolviimme kuin yleensä luulemmekaan.”

”Kertomuksilla, joita säilytämme ja kerromme sukupolvien ajan, voi olla kestävä vaikutus sydämeemme ja mieleemme”, sisar Gong lisää. Hän toivoo, että suvun kertomuksiin tutustuminen, niiden tallentaminen ja niistä kertominen auttaa ihmisiä ”arvostamaan enemmän aiemmin eläneiden kamppailuja, rohkeutta, uskoa ja uhrauksia”.

”Pidän kovasti siitä tosiasiasta, ettei suvun tutkimisen seikkailuilla ole alkua eikä loppua”, vanhin Gong sanoo. ”Nämä seikkailut jatkuvat kumpaankin suuntaan yhdistäen suvun menneisyyden suvun tulevaisuuteen.”

Ilmoittautuminen RootsTechin koko kolmepäiväiseen ohjelmaan on nyt avoinna osoitteessa rootstech.org. Miljoonien virtuaalisten ja paikalle saapuvien osallistujien odotetaan 2.–4. maaliskuuta 2023 tulevan tapahtumaan, jossa on luvassa innoittavia pääpuheita, opetusta tarjoavia luokkia, kekseliäitä tekniikoita ja kyky yhdistää ihmisiä sukuunsa.

”Perheet ovat yhteiskunnan perusta”, FamilySearchin toimitusjohtaja Steve Rockwood sanoi viime lokakuussa. ”Perheiden yhteys toisiinsa ja suvun yhdistäminen yli sukupolvien vahvistaa niin yksilöitä kuin kansakuntiakin. Olemme hämmästyneitä ja iloisia nähdessämme, mikä rooli RootsTechilla on ollut auttaessamme kirjaimellisesti miljoonia ihmisiä olemaan yhteydessä sukuunsa – menneeseen, nykyiseen ja tulevaan.”

RootsTech on kansainvälinen konferenssi, joka siten tarjoaa kokemuksen ihmisille ympäri maailman. Tällä hetkellä Euroopan maista on saatu yli 800 erikielistä lähdettä, jotka liittyvät sukututkimukseen, kulttuuriin ja perintöön, joten eurooppalaisten ja heidän jälkeläistensä alkaa olla entistä helpompi saada enemmän tietoa itsestään ja alkuperästään. Kasvavaa videokirjastoa laajennetaan joka vuosi sisällöllä, jota saadaan kaikkialta maailmasta monilla eri kielillä.

Tänä vuonna RootsTech sisältää verkkokokemuksen täydentämiseksi tapahtuman paikan päällä Salt Palacen kongressikeskuksessa Salt Lake Cityssä.

Liity RootsTechiin verkossa tai tule paikalle

Ilmainen verkkotapahtuma sisältää

• yli 200 uutta suoratoistona pidettävää oppituntia ja luokkaa
  • päälavan esitykset ja pääpuhujat
  • chat-tuki ja verkossa tapahtuva tutkimusneuvonta
  • yhteys kaukaisempiin sukulaisiin käyttämällä Relatives at RootsTech -toimintoa ja viestejä
  • virtuaalinen näyttelyhalli.

Kolmipäiväinen kokemus paikan päällä kongressikeskuksessa Salt Lake Cityssä Utahissa Yhdysvalloissa maksaa 98 dollaria. Siihen sisältyy pääsy virtuaaliseen vaihtoehtoon sekä

• yli 180 paikan päällä järjestettävää luokkaa, joissa on kysymys- ja vastaustuokio
  • henkilökohtaista tutkimusapua FamilySearch-kirjastossa
  • sponsoreiden käytännöllisiä havaintoesityksiä näyttelyhallissa
  • yhteys paikan päällä oleviin ystäviin ja kaukaisempiin sukulaisiin
  • ruokailuvaihtoehtoja ja virvokkeita.

Pääsy näyttelyhalliin Salt Lake Cityssä on maksuton, ja siellä on yli 200 näytteilleasettajaa, tuote-esittelyjä sekä kanssakäymistä tutkimusasiantuntijoiden kanssa.

”Niille teistä, jotka vielä miettivät, tullako mukaan virtuaalisesti vai paikan päälle, parasta tässä vuodessa on se, että saatte valita, kuinka liitytte joukkoomme”, sanoi FamilySearchin tapahtumien johtaja Jen Allen RootsTechin suorassa kysymys ja vastaus -tilaisuudessa syyskuussa 2022. ”Toivomme, että tulette Salt Lake Cityyn, jos voitte, mutta jos ette pääse, virtuaalinen kokemus tulee olemaan uskomaton. Tuskin maltamme odottaa, että voimme olla yhteydessä teihin kaikkiin kaikkialla maailmassa.”

Lisää tietoa RootsTech 2023 -tapahtumasta on osoitteessa rootstech.org. Saat tietää lisää ilmoittautumisvaihtoehdoista ja rekisteröitymisestä Facebookissa olevasta suoran lähetyksen kysymys ja vastaus -osuudesta.

Carosuel Captions

Vanhin Gerrit W. Gong kahdentoista apostolin koorumista ja sisar Susan Gong käyvät isovanhempiensa hautapaikalla Honolulussa Havaijissa.

Maailmankuulun Celtic Woman -yhtyeen laulaja Alex Sharpe esittää laulun ”Uskomme Herraan Kristukseen” ensimmäistä kertaa koskaan iirin ja englannin kielellä vuoden 2023 RootsTech Family Discovery Day -tapahtumassa.

Vanhin Gerrit W. Gong kahdentoista apostolin koorumista ja sisar Susan Gong kävelevät kaukaisen sukulaisensa James Lindsayn kanssa heidän esivanhempiensa viljelemällä maatilalla vuoden 2023 RootsTech Family Discovery Day -esityksessä.