Yleiskonferenssi antaa eurooppalaisille jäsenille ja ystäville opastusta ja toivoa

Kaksi kertaa vuodessa Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon jäsenet ja ystävät kokoontuvat yhteen yleiskonferenssissa kuulemaan innoituksen ja opastuksen sanomia nykyajan profeetalta ja muilta kirkon johtohenkilöiltä.

Konferenssi pidetään 3.–4. huhtikuuta pääsiäisviikonloppuna Salt Lake Cityssä Utahissa Yhdysvalloissa, ja se lähetetään suorana lähetyksenä maailmanlaajuisesti. Osallistujia kaikkialta maailmasta kutsutaan kuuntelemaan sanomia, jotta he voivat kokea toivoa ja rauhaa näinä sekasortoisina aikoina, saada vastauksia henkilökohtaisiin kysymyksiin sekä opastusta elämän haasteissa suunnistamiseen.

”Kaiken, mitä ihminen tarvitsee ollakseen onnellinen, tietääkseen, minkä polun valita, millaista elämää elää ja mitä tehdä periäkseen iankaikkisen elämän, voi saada osallistumalla yleiskonferenssiin”, sanoo Susana Lorente Clemente, joka asuu Cartagenassa Espanjassa.

GC2021_EUA_Clemente
Susana Lorente Clemente ja hänen aviomiehensä Francisco Adolfo López Carmona2021 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

Miljoonat osallistuvat puolivuosittaiseen konferenssiin kuullakseen Jumalan sanaa niiltä, jotka Jumala kutsuu kirkon johtajiksi. Heidän sanomissaan ihmiset pystyvät tuntemaan Jumalan rakkautta ja kuulemaan Hänen äänensä Hänen palvelijoidensa äänellä.

Leah Fagg, kirkon jäsen Essexistä Englannista, on kääntynyt yleiskonferenssin puoleen vaikeina aikoina tunteakseen läheisyyttä Jumalaan, taivaalliseen Isäänsä, ja Hänen Poikaansa Jeesukseen Kristukseen.

”Etenkin tämän kuluneen vuoden aikana, kun minulla on ollut tarve tuntea, että taivaallinen Isäni on tietoinen siitä, miltä minusta tuntuu, kuinka selviydyn tai en selviydy, mitä ovat pelkoni ja epävarmuuteni, haluni ja toiveeni ja minulla on ollut vain tarve tuntea Vapahtajani olevan lähellä, yleiskonferenssi on antanut minulle sen, mitä olen tarvinnut”, Fagg sanoo.

GC2021EUA_Fagg
Leah ja Simon Fagg2021 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

Yleiskonferenssiin osallistumisesta voi saada paljon. Sabrina ja Jairo Lopez asuvat Berliinissä Saksassa, ja he ovat saaneet lohtua, rauhaa ja ohjausta kuuntelemalla Herraa Hänen profeettansa, apostoliensa ja johtavien auktoriteettien välityksellä.

”En koskaan lähde kokouksesta tuntematta intoa tuleviin haasteisiin ja tehtäviin tai pelkästään jokapäiväisen elämän kohtaamiseen – mikä voi toisinaan tuntua musertavalta. Yleiskonferenssi merkitsee aina minulle voimaa, toivoa ja rauhaa”, Sabrina Lopez sanoo.

”Jokaisen yleiskonferenssin jälkeen minusta tuntuu aina, että olen saanut selkeitä ohjeita siihen, mitä minun tulee tehdä elämässäni ja mitä minun pitäisi parantaa”, Jairo Lopez sanoo. ”Se voi täyttää meidät onnellisuudella ja vastauksilla, joita emme saisi mistään muusta lähteestä.”

GC2021EUA_Lopez
Sabrina ja Jairo Lopez2021 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

Vaikka konferenssi tapahtuukin virtuaalisesti ja lähetyksen seuraajat katsovat tai kuuntelevat sitä kodeistaan eri puolilla maailmaa, niin yhteen tulemisessa ja oppimisessa on yhdistävää voimaa. Kun rajoitukset ovat luoneet ihmisten välille fyysistä etäisyyttä, tämä konferenssi voi tuoda yhteisöllisyyden ja yhteen kuulumisen tunteen.

Paul ja Jane Elvidge asuvat lastensa kanssa St Albansissa Englannissa. Vaikka he odottavatkin innolla yleiskonferenssia puolen vuoden välein, he ovat erityisen innoissaan saadessaan osallistua maailmanlaajuiseen tapahtumaan tänä pääsiäisviikonloppuna.

”Osallistuminen yleiskonferenssiin voi todella tuoda tunteen, että on osa suurenmoista kansainvälistä organisaatiota, jota Vapahtaja johtaa”, sanoo Jane Elvidge. ”Jos valmistautuu ja osallistuu avoimin mielin, voi saada vastauksia rukouksiin ja ohjausta elämäänsä.”

Yleiskonferenssin tuodessa ihmisiä yhteen ja suodessa vastauksia henkilökohtaisiin kysymyksiin se myös tarjoaa osallistujille piristävää ja puhdistavaa voimaa.

”Konferenssi on minulle aikaa, jolloin voin kohottautua maailmasta ja tuntea konferenssin sanomien raikkaasti puhdistavan ja vahvistavan minua. Olen paljon paremmin valmistautunut jatkamaan matkaani lisääntyneen uskon, toivon ja rakkauden turvin”, sanoo Paul Elvidge.

GC2021EUA_Elvidge
Jane ja Paul Elvidge2021 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

Yleiskonferenssiviikonloppuna kaikki kutsutaan juhlistamaan pääsiäistä Händelin Messias-oratorion myötä, jonka The Tabernacle Choir and Orchestra at Temple Square esittää sunnuntaina 4. huhtikuuta 2021 kello 10 virallisilla Facebook-sivuilla ja maiden verkkosivustoilla. Maissa, jotka noudattavat ortodoksista kalenteria, lähetys lähetetään sunnuntaina 2. toukokuuta 2021 kello 11 (CET, Keski-Euroopan aikaa).

Kuinka voi osallistua

Kaikkia kutsutaan osallistumaan huhtikuun 2021 yleiskonferenssiin. Konferenssissa on viisi kokousta yksilöille, perheille ja kirkon ystäville. Tarkemmat tiedot katseluajoista ovat verkossa.

Kaikki kokoukset lähetetään suorana lähetyksenä yli 70 kielellä osoitteessa broadcasts.churchofjesuschrist.org. Kokoukset ovat katsottavissa myös Evankeliumiaiheisessa kirjastossa, Latter-day Saints -kanavalla sekä radion, television, satelliitin ja muiden digitaalisten kanavien kautta.

Osallistujat voivat katsoa konferenssia verkossa jälkeenpäin tai lukea puheita osoitteessa churchofjesuschrist.org. Lisää tietoa siitä, kuinka osallistua yleiskonferenssiin, on sivustolla https://newsroom.churchofjesuschrist.org/article/5-ways-to-watch-general-conference-live.