Herran pohjoinen viinitarha kasvaa Oulussa

Sunnuntaina 17. huhtikuuta järjestettiin Oulussa erityislaatuinen sakramenttikokous. Kaksituntisessa kokouksessa vaihtuivat sekä Oulun piirin johtokunnat, kolmen seurakunnan johtokunnat että joukko muita virkailijoita.

Kokoukseen oli kutsuttu kaikki Oulun piirin neljän seurakunnan jäsenet, minkä lisäksi paikalla oli Suomen lähetyskentän johtaja veli Brown puolisoineen sekä hänen neuvonantajansa. Virkailijavaihdosten lisäksi kokouksessa ilmoitettiin, että piirin apujärjestöjen johtokuntien rakenne uusiutuu. Useiden johtokuntien sijaan piirillä on jatkossa vain kaksi johtokuntaa, toisessa edustettuna ovat apuyhdistys, nuoret naiset ja alkeisyhdistys, toisessa nuoret miehet.

Kokouksessa Oulun piirin uudeksi piirinjohtajaksi hyväksyttiin veli Ville Kervinen Rovaniemeltä. Ensimmäiseksi neuvonantajaksi piirin johtokuntaan Pekka Laitinen Oulusta, ja toiseksi neuvonantajaksi niin ikään oululainen Jari Maljanen.

Uudeksi Oulun seurakunnanjohtajaksi hyväksyttiin veli Markku Leirimaa, hänen ensimmäiseksi neuvonantajakseen Kimmo Keppaala ja toiseksi neuvonantajaksi Tommi Sankala. Veli Markku Leirimaa vapautettiin hänen tehtävästään lähetyshallituksessa.

Kemin seurakunnan uudeksi johtajaksi pyhät hyväksyivät veli Soinisen. Ensimmäiseksi neuvonantajaksi hänelle hyväksyttiin Osmo Lahdenperä ja toiseksi neuvonantajaksi Mikko Lietsalmi.

Rovaniemen uutena seurakunnanjohtajana hyväksyttiin aloittamaan veli Jarmo Haavikko, ja hänen ensimmäisenä neuvonantajanaan Jukka Heikkilä.