53 nousevan sukupolven neuvojaa kokoontuivat neuvostoon

Nuoret aikuiset eri puolilta Eurooppaa kokoontuivat viikonlopuksi Sveitsiin pitääkseen neuvoa yhdessä

Useita nuoria aikuisia Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkosta eri puolilta Eurooppaa kokoontui elokuun lopussa 2021 Zollikofenissa Sveitsissä pidettyyn konferenssiin. Vierailijoina oli kirkon johtohenkilöitä, kuten vanhin Erich W. Kopischke Euroopan vyöhykkeen johtokunnasta sekä vyöhykeseitsenkymmeniä ja vyöhykkeen järjestöneuvojia. He osallistuivat myös suorana etälähetyksenä järjestettyyn kokoukseen ja tapaamiseen vanhin David A. Bednarin kanssa, joka kuuluu kahdentoista apostolin koorumiin.

Rising Gen Switzerland01
Vastikään kutsutut nousevan sukupolven neuvojat kokoontuivat yhteen elokuussa Zollikofenissa Sveitsissä2021 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

Ryhmä koostui vastikään kutsutuista nousevan sukupolven neuvojista, jotka tukevat nousevaa sukupolvea ja paikallisia kirkon johtohenkilöitä Euroopassa. Tapahtuman pääpaikka oli Sveitsin temppelin alueella, ja ryhmä myös palveli yhdessä Jumalaa temppelissä lauantaina. Ohjelmaan kuului lisäksi palvelutoimintaa paikallisissa hoivakodeissa sekä muita toimintoja. Useissa neuvottelukokouksissa yli 60 henkilöä keskusteli siitä, kuinka elää paremmin seuraavien kirkon pääperiaatteiden mukaan ja soveltaa niitä käytäntöön:

Jeesuksen Kristuksen evankeliumin mukaan eläminen

puutteenalaisista huolehtiminen

kaikkien kutsuminen ottamaan vastaan evankeliumi

perheiden yhdistäminen iankaikkisuudeksi.

”Tämä on todella historiallinen tapahtuma Euroopan vyöhykkeellä”, vanhin Kopischke sanoi. ”Se, että nuoret eri puolilta Eurooppaa kokoontuivat yhteen neuvottelemaan, palvelemaan ja kohottamaan toisiaan ja yhteisöään on Jeesuksen Kristuksen evankeliumin ytimessä”, hän jatkoi.

Etäyhteydellä järjestetyssä kokouksessa vanhin David A. Bednar kahdentoista apostolin koorumista oli mukana Salt Lake Citystä käsin ja antoi koulutusta sekä vastasi yleisön kysymyksiin.

Rising Gen Switzerland02
Nousevan sukupolven neuvojat keskustelevat suorassa etäyhteydessä vanhin DavidA. Bednarin kanssa2021 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

”Tämä apostolilta, vyöhykevaltuutetuilta ja yhdessä vertaisteni kanssa neuvotellen saatu yhdistelmä opetusta sai minut tuntemaan läheisyyttä taivaallisiin vanhempiini ja siihen työhön, jota He haluavat minun tekevän”, sanoo Leanda Akuoko Yhdistyneestä kuningaskunnasta.

”Minulle tämä viikonloppu oli todistus siitä, kuinka meidän sukupolvemme on valmis ja halukas kohtaamaan aikamme haasteet, että olemme osa elävää kirkkoa ja että kaiken, mitä me teemme siinä, on keskityttävä auttamaan ihmisiä pääsemään lähemmäksi Kristusta, yksi kerrallaan”, sanoo Daniel Adriano Lissabonista Portugalista. ”Odotan innolla palaavani Portugaliin kertomaan kaikesta siitä, mitä olen tuntenut ja oppinut”, hän jatkaa.

Irene Kabongo Pariisista Ranskasta sanoo: ”Olen aina tuntenut olevani eurooppalainen, mutta ensimmäistä kertaa minusta tuntui, että olin myös osa Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkkoa Euroopan vyöhykkeellä.” Hän jatkaa: ”Tunsin voimaantuvani, koska meidän välillämme ei ollut lainkaan fyysisiä eikä hengellisiä rajoja.”

Ben Warner Yhdistyneestä kuningaskunnasta sanoo: ”Kun kokoonnuimme sekä hengellisissä että sosiaalisissa puitteissa, koin suurta innoitusta ja keskinäistä yhteyttä. Koko kokemus vahvisti uskoani siihen, että tämä kirkko on paikka, jossa voimme kukoistaa, tehdä osamme ja kuulua joukkoon.”

Vyöhykkeen johtokunnan johdolla nousevan sukupolven neuvojilla on tehtävä opastaa nousevaa sukupolvea ja osallistua johtohenkilöiden neuvostoihin kirkon paikallisilla ja vyöhykkeen tasoilla Euroopassa.

Rising Gen Switzerland03
Vanhin ErichW. Kopischke antaa neuvoja nousevan sukupolven neuvojille2021 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

Lisää tietoa nousevan sukupolven pyrkimyksistä Euroopan vyöhykkeellä:

Kirkko laajentaa nousevan sukupolven johtotehtäviä Euroopassa

Sarja nousevalle sukupolvelle tarkoitettuja lähetyksiä vuonna 2020