Kirkko lisää johtotehtäviä Euroopan nousevalle sukupolvelle

Yli viisikymmentä nuorta aikuista on kutsuttu nousevan sukupolven neuvojiksi Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkossa Euroopan vyöhykkeellä, ja kahdeksan on kutsuttu vyöhykkeen neuvojiksi.

rising generation advisors 01Download Photo

Vyöhykkeen johtokunnan johdolla nousevan sukupolven neuvojat neuvottelevat yhdessä kirkon paikallisten johtohenkilöiden kanssa ja esittävät nuorten, nuorten aikuisten sekä lähetyssaarnaajien näkökulmia johtajiston neuvostoissa. Yhdessä muiden nuorten aikuisten kanssa he toimivat yhteistyössä kokoaikaisten lähetyssaarnaajien kanssa ja neuvovat nuoria heidän liittopolullaan.

”Meidän nouseva sukupolvemme tuo tuoretta näkemystä ja voimaa elämäämme. Heidän kykynsä, ideansa, näkemyksensä ja energiansa rikastavat kirkkoa ja kohottavat ja innoittavat myös yksittäisiä henkilöitä, yhteisöjä ja yhteiskuntia kaikkialla Euroopassa”, sanoo vanhin Erich W. Kopischke, ensimmäinen neuvonantaja Euroopan vyöhykkeen johtokunnassa.

Nämä uudet tehtävät tunnustavat presidentti Nelsonin nousevalle sukupolvelle esittämän kutsun olla tärkeänä tekijänä Israelin kokoamisessa ja pelastuksen työn jouduttamisessa, kun otetaan yhteyttä nuoriin koko Euroopan vyöhykkeellä, tuetaan ja neuvotaan heitä.

”On ainutlaatuista saada etuoikeus palvella nousevaa sukupolvea ja ideoida voidaksemme auttaa tätä sukupolvea saavuttamaan täydet mahdollisuutensa elävässä kirkossa”, sanoo Daniel Pail, nousevan sukupolven neuvoja Wienistä Itävallasta.

Kirkon hallintoa avustavat paikalliset seurakunnat, vaarnoiksi ja piireiksi kutsutut alueelliset seurakuntaryhmät, laajemmat maantieteelliset vyöhykkeet sekä maailmanlaajuiset hallintoelimet pääpaikalla Salt Lake Cityssä Utahissa Yhdysvalloissa. Nousevan sukupolven neuvojan tehtävä laajentaa nuorten aikuisten johtotehtäviä vyöhykkeellä ja pohjautuu kaikenikäisten ihmisten palvelemiseen ykseydessä toistensa rinnalla neuvostoissa ja komiteoissa kirkon kaikilla tasoilla.

Saadaksesi lisätietoja nousevan sukupolven visiosta katso presidentti Nelsonin hartaustilaisuus nuorille aikuisille: Todellisiksi tuhatvuotisiksi tuleminen sekä hartaustilaisuus nuorille: Toivo Israelin.