Espanjan Barcelonan temppelin sijainnista ilmoitettu

Tulee olemaan toinen Herran huone Espanjassa

Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon ensimmäinen presidenttikunta on julkaissut Espanjan Barcelonan temppelin sijainnin.

Barcelona Spain Temple 01
Kartta, jossa näkyy Barcelonan temppelin sijainti Espanjassa.2023 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

Tämä temppeli rakennetaan Avinguda de la Vía Augustan ja Avinguda de la Clotan risteykseen Sant Cugat del Vallèsiin Barcelonan lähelle Espanjaan. Kaksikerroksisen temppelin pinta-ala tulee suunnitelmien mukaan olemaan arviolta 2 500 neliömetriä. Tälle 5,4 hehtaarin tontille rakennetaan myös reilun 1 200 neliömetrin laajuinen lisärakennus, jossa on vierastalo, aulatilat ja jakelukeskus. Kirkon presidentti Russell M. Nelson ilmoitti ensimmäisen kerran Barcelonan temppelistä huhtikuussa 2022. Tästä tulee toinen temppeli tähän maahan. Madridin temppeli vihittiin käyttöön vuonna 1999. Espanjassa on yli 61 000 myöhempien aikojen pyhää yli 130 seurakunnassa. Melitón González Trejolla, Espanjan armeijan upseerilla, joka vieraili Utahissa vuonna 1874, oli keskeinen rooli Mormonin kirjan kääntämisessä espanjaksi sen jälkeen kun hän oli liittynyt kirkkoon. Ensimmäiset myöhempien aikojen pyhät Espanjassa kastettiin 1950- ja 1960-luvuilla.

Temppelin yksityiskohtaiset suunnitelmat ovat edelleen työn alla. Lisätietoja, kuten kuvat siitä, miltä temppeli näyttää ulkopuolelta, julkaistaan myöhempänä ajankohtana. Maanmurtotilaisuuden päivämäärästä ilmoitetaan myöhemmin.

Projektijohtajat alkavat pian työstää kaupungin viranomaisten kanssa tämän temppelin alustavia suunnitelmia, ja tulevina kuukausina he jättävät julkiset asiakirjat viranomaisten käsiteltäväksi.

Myöhempien aikojen pyhät pitävät temppeleitä Herran huoneina ja pyhimpinä jumalanpalveluspaikkoina maan päällä. Temppelit eroavat kirkon seurakuntakeskuksista (kappeleista). Kaikki ovat tervetulleita osallistumaan sunnuntain jumalanpalveluksiin ja muihin toimintoihin viikolla paikallisissa seurakuntakeskuksissa. Temppelien ensisijaisena tarkoituksena on, että Jeesuksen Kristuksen kirkon uskolliset jäsenet osallistuvat pyhiin seremonioihin, kuten avioliiton solmimiseen, joka yhdistää perheitä ikuisesti, ja sijaiskasteisiin niiden edesmenneiden esivanhempien puolesta, joilla ei ollut mahdollisuutta mennä kasteelle eläessään.