ChildrenYouth_image_01.jpg

Lasten ja nuorten tukeminen – lähetys vanhemmille ja johtohenkilöille

Erikoislähetyksessä, joka pidettiin 6. kesäkuuta 2021, ensimmäisen presidenttikunnan ja kahdentoista apostolin koorumin jäsenet sekä johtavat virkailijat puhuivat tilaisuuksista siunata nuoria ja lapsia, kun alueita alkaa selviytyä pandemiasta. Tähän esitykseen kutsutaan mukaan nuorten koorumien ja luokkien johtokunnat sekä nuorten ja lasten vanhemmat ja johtohenkilöt.

Tunnin kestävä esitys samoin kuin tietyille kuulijakunnille tarkoitetut osuudet ovat saatavana osoitteessa http://lapsetjanuoret.jeesuksenkristuksenkirkko.org sekä Evankeliumiaiheinen kirjasto -sivustolla. Esityksessä on käytännön ideoita lasten ja nuorten ohjelman toteuttamiseen perheissä ja seurakunnissa. Sitä voidaan käyttää perheissä, seurakunta- ja vaarnaneuvostoissa, vaarnan nuorten johtajakomiteoissa, seurakuntien nuorisoneuvostoissa, Aaronin pappeuden koorumin ja Nuorten Naisten luokkien johtokunnan kokouksissa sekä muissa tilanteissa.

Vanhin Roy Tunnicliffe, Yhdistyneessä kuningaskunnassa asuva vyöhykeseitsenkymmen, jonka vastuuna on tukea Lasten ja nuorten ohjelmaa Euroopassa, puhui tämän erityisen esityksen tärkeydestä. ”Lähetyksen tarkoituksena on osaltaan edistää osallistumista tähän uuteen nuorille tarkoitettuun hankkeeseen, varsinkin alueilla, joilla toiminnat ja ihmisten kokoontumiset yhteen alkavat uudelleen, kuitenkin koronaviruspandemiaan liittyviä turvaohjeita noudattaen”. Hän lisäsi, että ”aineisto tulee kohdistaa tietyille kohdeyleisöille ja paikallisten alueiden tulisi käyttää sisältöä vyöhykkeen johtokunnan ohjeiden mukaisesti tulevina viikkoina ja kuukausina”.

Esitys on nyt saatavana englanniksi ja amerikkalaisella viittomakielellä, ja 18. kesäkuuta lisätään seuraavat kielet: espanja, italia, japani, kantoninkiina, korea, mandariinikiina, portugali, ranska, saksa ja venäjä.