20190303_121126.jpg

Lohjalle perustettu Suomen 31. seurakunta

Pääkaupunkiseudun seurakunnat pitivät sunnuntaina 3. maaliskuuta erityisen jäsenten kokouksen, jossa ilmoitettiin Lohjan seurakunnan perustamisesta. Uuden seurakunnan johtajaksi on kutsuttu lohjalainen Pentti Nuutinen, neuvonantajinaan Paul Gerrits ja Steven Stewart. Seurakuntaan kuuluu noin sata jäsentä.

Seurakunnanjohtaja Nuutinen kuvaili tunnelmia näin: "Me Lohjan alueella asuvat kirkon jäsenet olemme rukoilleet ja toivoneet jo pitkään omaa seurakuntaamme, joten olemme todella iloisia, kun Herra on vastannut rukouksiimme. Lohjan seurakunta tulee olemaan suurena siunauksena niin kirkon jäsenille kuin kaikille taivaallisen Isän lapsille tällä alueella."

Vasta perustettu seurakunta kokoontuu ensimmäisen kerran omaan jumalanpalvelukseensa 10. maaliskuuta 2019. Kokouspaikkana on toistaiseksi Lohjan musiikkiopisto, mutta sopivampia tiloja etsitään.