RootsTech Connect 2022 -tapahtuman päivämäärät

Täysin virtuaalinen tapahtuma, joka pidetään toisena vuonna peräkkäin

FamilySearch on ilmoittanut, että RootsTech Connect 2022 järjestetään 3.–5. maaliskuuta 2022 täysin virtuaalisena sukututkimustapahtumana. RootsTech Connect 2021 houkutteli yli miljoona kävijää yli 240 maasta, joten tämän vuoden tapahtuma on ollut suurin RootsTechin historiassa.

Rootstech 01
Rootstech 20222021 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

”RootsTech Connect 2021” -tapahtuman jälkeen käsitimme, että virtuaalisen RootsTech-kokemuksen avulla voisimme tuoda sukututkimuksen iloa miljoonille ihmisille riippumatta siitä, missä he ovat”, sanoo Steve Rockwood, FamilySearch Internationalin toimitusjohtaja.

Tämän vuoden menestyksen pohjalta toteutettava RootsTech Connect 2022 on myös täysin virtuaalinen ja maksuton.

”Meidät teki nöyräksi se, miten täysin virtuaaliseen RootsTechiin suhtauduttiin, ja olemme hyvin kiitollisia kaikille sponsoreillemme, näytteilleasettajillemme, puhujillemme ja osallistujillemme”, Rockwood sanoo.

”Kuulimme tuhansilta ihmisiltä eri puolilta maailmaa, että vuoden 2021 virtuaalikokemus antoi heille mahdollisuuden osallistua ensimmäistä kertaa ja nauttia virtuaalisen oppimisen ja yhteydenpidon voimasta. Lisäksi tapahtumassa luotiin laaja verkkoarkisto, jonka avulla voi oppia ja joka on nyt saatavilla maksutta koko vuoden ajan”, hän lisää.

Yli 1 500 RootsTech 2021 -kokousta on sukututkimuksen harrastajien katsottavissa maksutta.

Rootstech 02
Rootstech 20222021 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

Tulevaisuudessa RootsTech suunnittelee järjestävänsä sekä verkossa että paikan päällä toteutettavan hybridimallin, jonka sisältöä laajennetaan ja joka on käytettävissä koko vuoden ajan.

”Kun jatkamme uusien alueiden kartoittamista RootsTechin kanssa, aiomme tehdä virtuaalitapahtumasta säännöllisen osan kokemusta ja odotamme innolla kaikkia uusia mahdollisuuksia, joita avautuu ihmisille kaikkialla”, Rockwood sanoo.

Lontoossa tälle syksylle kaavailtu lähitapahtuma ei toteudu.

Vuoden 2022 kursseilla tarjotaan valikoima tarpeen mukaan järjestettäviä, livestream- ja interaktiivisia kokouksia, joissa ihmiset voivat seurustella, esittää kysymyksiä ja oppia asiantuntijoilta ja harrastajilta. Lisäksi järjestetään havaintoesityksiä ja kokemuksia kaikenikäisille sekä monikulttuurisia juhlia.

Ilmoittautuminen RootsTech 2022 -tapahtumaan avautuu syyskuussa 2021. Lisätietoja on sivustolla rootstech.org.